E34Forum.nl

#4855  door Danny///M5

zoals boven vermeld,de m5 slaat niet meer aan.
Vanochtend na 200meter gereden te hebben,viel de motor uit en niet meer aan de gang tekrijgen.
nu heb ik op div delen spanning gemeten,staat spanning op.
Kon alleen geen spanning meten op de stekker v/d pomp in de tank,zo hard kan ik niet lopen.
Alleen geen zoemend geluid van de benzinepomp,dit is denk ik de boos doener.
Deze heb ik maar gelijk bij Offinga besteld,morgen binnen.
Maar ik vraag me af,hoe kan deze rijdend uit vallen?
Ik heb niks gemerkt tijden die 200meter en daarvoor ook niet.
Zijn er meerdere dingen die je hiermee kunt vergelijken.
Zat er onder de tank bij het filter nu ook een pomp?

gr Danny
 #4856  door Gert

Dat ken ik. Bij mij hetzelfde. Ze begon een klein beetje te stotteren en snel daarna helemaal niets meer. Dat was destijds ook de brandstofpomp.
Verder niks zelf aan gedaan! Stom toevallig was ik net bij de garage geweest en ik was nog geen 100 verwijderd van deze garage. Dus even terug gesleept en laten fixen.
 #4861  door danny-ex-touringE34

Hoi allen, als de benzinepompsysteem van een M50 2.5 motor hetzelfde is, dan heb ik het probleem ook gehad. Gebruikte pomp erin(bij mijn auto zit er bij het filter geen pomp) en geen storing weer gehad(tot nu toe). Wat ik wel opvallend vond, is dat er stroomdraden naar de tank ingaan en de motor in de benzine gedompeld zit. Is dit zo'n speciale borstelloze elektromotor? Groeten, Danny
 #4864  door Theo

Een M5 3.6 heeft dezelfde pomp als een E34 met M20, M50 en M30
Alleen een M5 3.8 en de twee V8-en hebben een pomp met hogere opbrengst.

Maar inderdaad wonderbaarlijk dat zo'n pomp stroom krijgt als hij in een bak benzine ligt te badderen.
 #4867  door easy rider

dannytouringe34 schreef:...Wat ik wel opvallend vond, is dat er stroomdraden naar de tank ingaan en de motor in de benzine gedompeld zit. Is dit zo'n speciale borstelloze elektromotor? Groeten, Danny
Nee, geen borstelloze motor, hij draait gewoon in de benzine als smering en dat kan helemaal geen kwaad. Benzine zelf krijg je niet in de fik, benzine damp wel maar dan moeten de omstandigheden juist zijn zoals genoeg zuurstof en temperatuur.
 #4899  door Danny///M5

Nou nieuwe pomp hangt erin,maar motor slaat niet aan.
Het is jammer genoeg te donker om nog wat te kunnen zien.
Maar tijdens het starten hoorde ik geen pomp draaien,zekering nr23 geeft alleen spanning tijdens het starten.
ik denk dat er iets anders aan de hand is,maar wat?
Heeft iemand nog surgestie's.
 #4900  door Cees

3.6 of 3.8
geeft ie wel een vonk op de bougies
 #4903  door Theo

Valt er nog wat uit te lezen bij zo'n dikzak?
 #4904  door Danny///M5

Cees schreef:3.6 of 3.8
geeft ie wel een vonk op de bougies
Een 3.6 Cees.
Ga ik morgen is naar kijken,rare is ik rij weg en 200m later valt ie uit.
 #4905  door Frank87

Ik ben donderdag of vrijdag in Zevenhuizen (ZH).

Ik ben bereid even met Carsoft langs te komen. Carsoft is geen dikke BMW software maar wie weet wat we toch ontdekken. Dit zou dan vroeg in de ochtend of na etenstijd worden.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 16