E34Forum.nl

De gezelligste praathoek van het interweb.
 #21986  door easy rider

Beste forum leden,

Naar aanleiding van het feit dat ik het al lange tijd veel te druk heb met mijn eigen bedrijf en andere tijd consumerende zaken moet ik gaan snijden in mijn bezigheden en dus prioriteiten gaan stellen. Zo jullie wellicht weten probeer ik de dingen die ik doe zo goed mogelijk te doen en als ik het gevoel heb dat ik er niet voor de volle 100% voor kan gaan dan steek ik er extra tijd in of ik stop er mee.

Zo loop ik dan al een tijdje te denken om het forum beheer over te geven aan iemand anders en zou dat natuurlijk graag over doen aan een van onze leden vandaar deze interessepeiling. Natuurlijk gaat alles in overleg en onder begeleiding van mij. Ook zal ik niet helemaal van het toneel verdwijnen, wellicht dat ik nog een tijdje blijf modereren, we zien het wel.

De werkzaamheden van de beheerder bestaan uit: (niet in volgorde van belangrijkheid)

1/ Overleg met moderators over gerezen kwesties zoals: het wijzigen of verwijderen van berichten, gedragingen van leden, enz, enz.
2/ dagelijks mail checken en nieuwe leden goedkeuren of in geval van spam blokkeren/verwijderen.
3/ Eventueel noodzakelijke software updates uitvoeren.
4/ Jaarlijks premium leden mailen met betalingsverzoek voor lidmaatschappen.
5/ Registreren van betalingen en uitgaven (een simpele administratie voeren).
6/ vragen van leden beantwoorden, via mail of op het forum.
7/ Eventueel forum instellingen wijzigen in het beheerderspaneel.
8/ Contact houden met onze provider over server instellingen, onderhoud, back-ups, enz.
9/ Buiten de automatische database back-ups maandelijks een back-up maken van het gehele forum.

Wellicht ben ik nog het een en ander vergeten maar daar komen we wel uit.

Graag jullie reacties hier in dit topic of via mail/pb.
 #21993  door danny-ex-touringE34

Ben helaas een aardige digibeet; mijn interesses liggen ook helemaal niet bij computers.
Als het anders was, dan had ik me graag aangemeld.
Ik hoop van harte dat er iemand komt/is die dit wel kan. Beleef erg veel plezier aan dit forum, hoop zo dat het forum blijft. Groeten, Danny
 #21994  door Theo

Ik zit de hele tijd te prakkezeren voor wie dit nou een geknipte job is, maar dat valt niet mee. De enige die ik me kan bedenken is ons aller G. Peggeman, maar die heeft zijn E34 verkocht en zit midden in de kinderen meen ik. Die zal het ook wel druk hebben, maar vragen kan altijd.

Het ontbreekt mij sowieso aan tijd om dezelfde redenen als Easy Rider ook al aangeeft, het leven is gewoon verdomd druk de laatste tijd.
 #21995  door Coach

Tijd is één ding, maar het is ook wel erg makkelijk als je weet wat je aan het doen bent. En dan moet je er ook nog zin in hebben. Zal best lastig zijn en eigenlijk moet je het met een paar man doen. Gedeelde smart, zal ik maar zeggen.
 #21996  door Ruck

Het lijkt mij ook wel een mooie taak. Ben ook wel handig met computers, maar om nu "meteen" een heel forum over te nemen. lijkt me een beetje te :roll:
Coach schreef:eigenlijk moet je het met een paar man doen. Gedeelde smart, zal ik maar zeggen.
Als hier een juiste balans in gevonden kan worden, doe ik graag mee in het gedeelde beheer.

@Easy-rider,
3/ Eventueel noodzakelijke software updates uitvoeren.
8/ Contact houden met onze provider over server instellingen, onderhoud, back-ups, enz.
9/ Buiten de automatische database back-ups maandelijks een back-up maken van het gehele forum.
Geld hiervoor nog een tijdelijke ondersteuning voor ?(half jaar?)

Of ga je het beheer de komende tijd met 2 (welicht 3) man doen zodat het ook zeker goed geleerd wordt?

Het lijkt me namelijk erg leuk om te doen, maar van de andere kant roept het 100 vragen op :oops:
 #21997  door Jgpeggeman

Ik was inderdaad al getipt... ik heb wel reeds ervaring met een ander forum... echter ben ik eigenlijk ook te druk, maar samen met Rick(Ruck) zou ik het wel willen overwegen
 #22005  door danny-ex-touringE34

Zijn er op dit moment genoeg donateurs om alle kosten te dekken? Heb al eens eerder opgemerkt dat ik een 'tijdsvergoeding' voor de moderatoren/beheerders normaal zou vinden; vind het bijleggen uit eigen zak eigenlijk NIET zou moeten. Groeten, Danny
Laatst gewijzigd door danny-ex-touringE34 op 24 nov 2017, 00:08, 1 keer totaal gewijzigd.
 #22006  door Bo652

Tijd heb ik genoeg helaas, maar misschien komt dat nu wel van pas. :mrgreen:

Eerlijk gezegd lijkt het me wel leuk maar ook wel een beetje eng gezien de verantwoording die je dan toch hebt.
Zo zie ik wel een beetje tegen de updates en backups op.
Maar dat valt waarschijnlijk wel te leren.
Ben niet echt onhandig met computers maar ook geen whizkid ;)
De rest zie ik niet tegenop, ben 30 jaar zelfstandig geweest dus dat beetje administratie en overleg mag geen probleem zijn.

Ik hoor het wel als jullie denken dat je me kan gebruiken.
Zo niet dan even goede vrienden hoor.
 #22007  door Jgpeggeman

Bo652 schreef:Tijd heb ik genoeg helaas,...
Dat is wel een hele fijne toevoeging aan het forum... Ik denk dat de meeste (an dus easy rider ook) het probleem hebben dat ze te weinig tijd beschikbaar hebben.

Wat betreft het leren van de forum techniek, is dit niet zo heel moeilijk. Het forum draait namelijk op phpbb en daar staat het hele internet vol mee.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7