E34Forum.nl

Plaats hier leuke foto of video's van E34.
 #15427  door ivo

Yep daarom ook specifiek dat erbij gezet.
 #15428  door Coach

We zijn begonnen met het reinigen van het leer. De lijmresten van de tape zijn er af en het leer is gecleaned met speciale doekjes. Heb leerreiniger gekocht voor 'diepere' reiniging. Kijken welke producten we kunnen gebruiken om de kleur weer terug te brengen. Bedankt voor alle tips in ieder geval. Overigens; het zit heerlijk. De stoelen zijn nog steeds goed hard en je zit echt 'in' de stoel.
 #15429  door Wazonga

DIY airbag foppertje:
IMG_20160504_210843.jpg
IMG_20160504_210843.jpg (1.04 MiB) 116 keer bekeken
Een weerstand van 4.7 kOhm en een willekeurige diode (hier een 1N4007)

En gemonteerd op het doosje: (stukje opengemaakt zodat je er bij kan....)
IMG_20160504_211154.jpg
IMG_20160504_211154.jpg (435.95 KiB) 116 keer bekeken
Streepje op de diode richting blauwe draadje.

Dan nog wel de foutcode wissen, en klaar ben je!
 #15430  door Coach

Ok, thanks. Overigens zag ik dat het lampje vanzelf uit gaat na een paar minuten. Dus da's eigenlijk ook best.
 #15431  door Coach

Vandaag de originele chip terug geknutseld in de DME van mijn E36. Ooit, lang geleden, heb ik een chip gekocht waardoor de motor 'beter' zou presteren. Heb er weinig van gemerkt, maar het verschil tussen de E34 (met precies dezelfde motor en versnellingsbak) en cabrio is nogal groot qua rijgedrag.
Afbeelding
Originele chip er in drukken.

Afbeelding
DME weer terug in zijn kastje en dichtmaken.

De E34 reageert veel alerter op het gas en voelt wat agressiever aan. Eigenlijk zou de cabrio dat gevoel moeten geven aangezien die toch iets lichter is.
Daarom de schuur even ingedoken en de oude, originele chip er in gezet en nu maar eens kijken of dat rijgedrag meer op elkaar gaat lijken.
 #15432  door Coach

Jgpeggeman schreef:Begint inderdaad een mooie volle 520 te worden zo.... Toch zou ik nog kijken naar een mooi lederen interieurtje! Dat maakt hem in mijn ogen nog meer 'af'
En een jaar later is het zover. Hij is nog meer 'af'!
 #15435  door Coach

De originele chip terug in de E36 maakt wel degelijk uit, heb ik gemerkt. De auto rijdt nu als de E34; vlot doortrekken, alert, snel schakelen als dat nodig is. :mrgreen:
 #15442  door Jgpeggeman

Coach schreef:
Jgpeggeman schreef:Begint inderdaad een mooie volle 520 te worden zo.... Toch zou ik nog kijken naar een mooi lederen interieurtje! Dat maakt hem in mijn ogen nog meer 'af'
En een jaar later is het zover. Hij is nog meer 'af'!
Mooi interieurtje zo!

Begint echt ergens op te lijken! Je hebt er zo echt een sjieke combinatie aan, met de kleurencombi groen en pergament...
 #15595  door Coach

Ondertussen, in de E36...
Begon het interieur van de cabrio een beetje saai te vinden en liep tegen een handschoenenkastje met woodline aan. Dat vond ik er dan wel weer wat fraaier uitzien en dus op jacht naar woodline spullen. Dankzij Fatih de laatste onderdelen gevonden en...
Afbeelding
Afbeelding

Inclusief de handremgreep die blijkbaar vrij zeldzaam is.
 #15596  door Coach

En de E30.
Afbeelding

Linkerspatbord en een setje 17 inch originele nep Alpina's.
  • 1
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 58