Uit nieuwsgierigheid:
Je ahto is nu van 520 naar 525i. Maar heb je de remmen ook naar 525i geupgrade?
Hoofdremcilinder is dubbel zo groot en voorschijven geventileerd.
epmans schreef: Hoofdremcilinder is dubbel zo grootDaar geloof ik niks van Ep.
Geachte heer Cornelius,Volgens mij voldoe ik sowieso aan alle drie de bovenstaande eisen: andere motorcode, andere cilinderinhoud en een vermogen toename van meer dan 20%.
Hartelijk dank voor uw e-mail. U vraagt aan de RDW om informatie over een wijziging van de motor van uw personenauto.
Als de motor van een personenauto is gewijzigd, dan moeten het kentekenbewijs en het kentekenregister worden gewijzigd. Hiervoor moet u het voertuig voor een keuring aanbieden bij één van de keuringsstations van de RDW.
Het gaat om de volgende wijzigingen:
- het aanbrengen van een motor met een andere motorcode of van een ander motortype;
- het wijzigen van de cilinderinhoud;
- het wijzigen van het vermogen van de motor, waardoor deze meer dan 20% afwijkt van de oorspronkelijke waarde;
In gebruik genomen voor 1 januari 1998:
ls het voertuig in gebruik is genomen voor 1 januri 1998 moet het voertuig na het aanbrengen van een wijziging aan de motor voldoen aan de permanente eisen. De permanente eisen zijn de eisen voor de APK, aangevuld met onder andere eisen ten aanzien van de geluidsproductie.
Herkomst motor:
In alle gevallen wordt u gevraagd bij de keuring de herkomst van de motor aan te tonen. Hierbij is het noodzakelijk dat u het kentekennummer of voertuigidentificatienummer van het donorvoertuig aantoont tijdens de keuring. Als het voertuig aan de gestelde eisen voldoet worden de gegevens op het kentekenbewijs en in het kentekenregister aangepast en wordt er een gewijzigd kentekenbewijs verstrekt.
Kosten:
De kosten kunnen variëren van € 27,00 tot € 82,00. Dit is afhankelijk van het aantal wijzigingen.
Theo schreef:Maar 'anders' in de zin van 'leuker' of juist niet?Om hier nog even op te reageren: de auto lijkt 'zwaarder' of zo. Met het bijstellen van het stuurhuis rijdt ie daarnaast ook strakker, dus dat voelt in z'n geheel heel anders aan. Hij wil nu ook sneller van z'n plek, zal ik maar zeggen.
Ik heb ooit mijn auto om laten bouwen van automaat naar handbak en voor mijn vriendin was de liefde meteen over daarna. Maar goed dat is een heel andere ingreep, ik neem aan dat die 40 PK extra juist leuk speelgoed is.
Speedy schreef:Wacht maar tot je het gaspedaal tot de vloer druktHeb nu één keer de kick-down gebruikt, omdat er een E36 irritant voor, naast en achter me bleef plakken. De auto schoot echt weg en daar schrok ik eigenlijk zo van, dat ik gelijk weer van het gas ging. Gelukkig had ik in die paar seconden wel een onoverbrugbaar gat geslagen tussen die plakkerd en mezelf. Maar goed: ga het nog wel eens proberen 's-nachts want dan is het lekker rustig en slapen doe ik toch niet.