E34Forum.nl

Plaats hier leuke foto of video's van E34.
 #14534  door Coach

Gaat al elke keer harder... Begin er aan te wennen. :D
 #14548  door epmans

Uit nieuwsgierigheid:
Je ahto is nu van 520 naar 525i. Maar heb je de remmen ook naar 525i geupgrade?
Hoofdremcilinder is dubbel zo groot en voorschijven geventileerd.
 #14549  door Theo

epmans schreef: Hoofdremcilinder is dubbel zo groot
Daar geloof ik niks van Ep.

In de ETK staat de hoofdremcilinder voor zowel de 518i en de 540i (en alles er tussenin): http://nl.bmwfans.info/parts-catalog/34311162915/" onclick="window.open(this.href);return false;

Geventileerde schijven op de vooras zou uiteraard een leuke upgrade zijn naar een echte 525i.
 #14551  door epmans

ai ai, ernstige fout mijnerzijds. Ik meen de remkrachtversterker. De 520i heeft bij mijn weten een enkele cilinder en de 2,5 een dubbele.

deze bedoel ik:
2013-04-16 22.54.44.jpg
2013-04-16 22.54.44.jpg (1.03 MiB) 134 keer bekeken
maar nu zie ik dat ie ook in 3,5 kan zitten dus dat gaat al mank. Excuus, blijven de klauwen en schijven over.
 #14553  door Coach

epmans schreef:Uit nieuwsgierigheid:
Je ahto is nu van 520 naar 525i. Maar heb je de remmen ook naar 525i geupgrade?
Nee, nog niet, qua schijven en klauwen. Die andere dingen zeggen mij niks, maar dat zegt ook verder niks.
 #14762  door Coach

Nou, bericht van de RDW over de omkeuring van de auto:
Geachte heer Cornelius,

Hartelijk dank voor uw e-mail. U vraagt aan de RDW om informatie over een wijziging van de motor van uw personenauto.

Als de motor van een personenauto is gewijzigd, dan moeten het kentekenbewijs en het kentekenregister worden gewijzigd. Hiervoor moet u het voertuig voor een keuring aanbieden bij één van de keuringsstations van de RDW.
Het gaat om de volgende wijzigingen:
- het aanbrengen van een motor met een andere motorcode of van een ander motortype;
- het wijzigen van de cilinderinhoud;
- het wijzigen van het vermogen van de motor, waardoor deze meer dan 20% afwijkt van de oorspronkelijke waarde;

In gebruik genomen voor 1 januari 1998:
ls het voertuig in gebruik is genomen voor 1 januri 1998 moet het voertuig na het aanbrengen van een wijziging aan de motor voldoen aan de permanente eisen. De permanente eisen zijn de eisen voor de APK, aangevuld met onder andere eisen ten aanzien van de geluidsproductie.

Herkomst motor:
In alle gevallen wordt u gevraagd bij de keuring de herkomst van de motor aan te tonen. Hierbij is het noodzakelijk dat u het kentekennummer of voertuigidentificatienummer van het donorvoertuig aantoont tijdens de keuring. Als het voertuig aan de gestelde eisen voldoet worden de gegevens op het kentekenbewijs en in het kentekenregister aangepast en wordt er een gewijzigd kentekenbewijs verstrekt.

Kosten:
De kosten kunnen variëren van € 27,00 tot € 82,00. Dit is afhankelijk van het aantal wijzigingen.
Volgens mij voldoe ik sowieso aan alle drie de bovenstaande eisen: andere motorcode, andere cilinderinhoud en een vermogen toename van meer dan 20%.
Het kenteken van de donor-auto heb ik ook.
Brengt mij op het kopje: in gebruik genomen voor 1 januari 1998. Dat kun je tweeledig opvatten: de auto is voor die datum in gebruik genomen of ik heb 'm voor die datum in gebruik genomen. Eigenlijk ga ik van het eerste uit: de auto is in gebruik genomen voor 1 januari 1998 en dat is ook het geval dus. Nu gaat het er dus om: wat verstaan ze onder de permanente eisen. Vermoedelijk betekent dat ook een upgrade van de remmen, aangezien deze - voor zover ik heb begrepen - van een 525i zwaarder zijn dan van een 520i. Andere zaken kan ik zo snel niet bedenken of het zou bijvoorbeeld ook een zwaarder differentieel moeten zijn, aangezien er meer krachten op komen. Iemand nog suggesties?
 #14765  door martijn76

Er staat toch de eisen van de APK, meer niet.
Het geluid is wel nieuw, da's een beetje jammer in mijn geval. De laatste keer is het kenteken aangepast naar het aantal decibellen, scheelde weer een nieuwe uitlaat.
 #14864  door Coach

Theo schreef:Maar 'anders' in de zin van 'leuker' of juist niet?

Ik heb ooit mijn auto om laten bouwen van automaat naar handbak en voor mijn vriendin was de liefde meteen over daarna. Maar goed dat is een heel andere ingreep, ik neem aan dat die 40 PK extra juist leuk speelgoed is.
Om hier nog even op te reageren: de auto lijkt 'zwaarder' of zo. Met het bijstellen van het stuurhuis rijdt ie daarnaast ook strakker, dus dat voelt in z'n geheel heel anders aan. Hij wil nu ook sneller van z'n plek, zal ik maar zeggen.
Speedy schreef:Wacht maar tot je het gaspedaal tot de vloer drukt :P
Heb nu één keer de kick-down gebruikt, omdat er een E36 irritant voor, naast en achter me bleef plakken. De auto schoot echt weg en daar schrok ik eigenlijk zo van, dat ik gelijk weer van het gas ging. Gelukkig had ik in die paar seconden wel een onoverbrugbaar gat geslagen tussen die plakkerd en mezelf. Maar goed: ga het nog wel eens proberen 's-nachts want dan is het lekker rustig en slapen doe ik toch niet.
 #14867  door JerunK

De auto schoot echt weg

Leuk he? ;)
 #14870  door ivo

Je bent de 530d E39 nog wel gewend? Maar ok, dan heb je wel wat minder emotie en gaat het allemaal net wat makkelijker.
  • 1
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 58