E34Forum.nl

Uw E34 uitgebreid voorstellen? Plaats hier je verslag.
 #11077  door Dimitri
 
Zo dacht ik gisteren nog.. Plug & Play.

Voordat ik met het uitbouwen van het ene dak begon heb ik het andere dak maar eens goed bekeken. Daar waren 2 van de 4 afwateringspijpjes afgebroken.. En sinds het van een of ander kunststof gemaakt is is lassen ook geen optie...

Toen maar besloten om gewoon onderdelen om te gaan bouwen, waar ik achteraf heel blij om ben.
Ik ben begonnen met het openschroeven van het donordak, waar ik al heel veel gruis en rommel in de geleiderail tegenkwam. Verschillende glijstukken waren kapot. Als ik het omgebouwd had gehad had ik dus alsnog het dak moeten openmaken.

Vervolgens alle goede delen bij elkaar gezocht, alles schoongemaakt en gesmeerd en weer in elkaar gezet. Na wat gepruts werkt nu alles weer helemaal naar behoren. Het voorste paneel dient alleen nog wat afgesteld te worden om zo het windruis te reduceren. Ook mis ik de voorste hemelbekleding nog. Dat zal ook wel schelen voor het windgeruis.

Nou goed. Een heleboel klote momenten gehad waarop ik het niet meer zo zag zitten maar daardoor is de beloning van een goed werkend dak nu des te groter! Ik ben een blij mens.

Kilometerstand 289100
 #11092  door easy rider
 
Lekker is dat, een cassette kopen en dan de helft stuk. Maar goed....De aanhouder wint zo blijkt maar weer.
 #11558  door Dimitri
 
Afbeelding

Toch fijn, dat achterruitje. Past precies zo!

Afspraak gemaakt voor de APK te laten doen. Binnenkort voorkeuren, dan zelf het werk doen en dan aanbieden ter keuring. Ben benieuwd!

Huidig to do lijstje:
- Hemel afmaken
- Stuurhuis vervangen (speling)
- Rechter kabelboom achterklep solderen
- Nieuwe dakdragers monteren (ligt al klaar)
- Bekleding achterklep monteren (ligt al klaar)
- CCM module vervangen (of hopen dat de foutmeldingen eruit gaan tijdens het solderen van de kabelboom)

En dan is het beestje eigenlijk helemaal bij qua achterstallig onderhoud.
 #11586  door Dimitri
 
Ach.. Weinig te melden maar vind het leuk zo nu en dan een fotootje te posten. Kan geen kwaad in deze rustige tijden op het forum dacht ik zo. ;)

Vandaag de auto eens een VIP behandeling gegeven bij de lokale wasserette. Erg tevreden over.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Leuk stickertje gevonden, en opgeplakt:
Afbeelding

En een demonstratie van het sluiten van het dubbele schuifdak dat weer compleet werkt en als kers op de taart... Niet meer lekt!

 #11587  door Machiel
 
Mooi! Is dat ook Oriëntblau?
 #11588  door Jgpeggeman
 
Goed bezig! Ziet er mooi uit! Ook top dat het dakkie weer functioneerd
 #11589  door ivo
 
Netjes zeg! Blijft toch altijd een crime als het panoramadak kuren gaat vertonen...
 #11594  door Dimitri
 
Machiel schreef:Mooi! Is dat ook Oriëntblau?
Jep, oriëntblau it is!
Jgpeggeman schreef:Goed bezig! Ziet er mooi uit! Ook top dat het dakkie weer functioneerd
Ja, ben ik erg blij mee! Na het zelf fixen ga je zulke opties extra waarderen. :)
ivo schreef:Netjes zeg! Blijft toch altijd een crime als het panoramadak kuren gaat vertonen...
Zeg dat wel.. Ben echter wel vertrouwd genoeg met het dak nu dat komende problemen geen stress meer opleveren. Vond het leuk en leerzaam om 2 daken open te maken en er 1 werkend geheel van te maken. Heb nu nog wat reserveonderdelen dus dit dak blijft voorlopig wel werken. ;)
 #11600  door JerunK
 
Heel gaaf, ook die sticker op de achterruit. Al die yuppen in hun eigenlijk-toch-niet-zo-schone moderne tdi's, eat your heart out!
 #11602  door Icebrain
 
Afbeelding

Die heb je niet gevonden, maar bij BMW Family vandaan........ :mrgreen:
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 15