E34Forum.nl

Uw E34 uitgebreid voorstellen? Plaats hier je verslag.
 #8006  door Dimitri
 
Achtergrond:

In Maart 2015 mijn eerste E34 518iT gekocht. De auto beviel erg goed. Roestvrij, goed onderhouden en erg mooi in de lak. Erg tevreden mee, en niet op zoek naar een andere auto.
Totdat op een dag een medeforumlid zijn 525i wilde gaan slopen omdat er veel werk aan zat te komen, en er veel 'sloopbare' onderdelen aan zijn auto zaten. Ik noem een volledig lederen interieur, goed lopende M50 met handbak, Throwing stars met 4 nieuwe banden, compleet op maat gemaakte RVS uitlaat en een dubbele schuifdak. Dat is kaasje voor een schuifdakfanaat als ik.
Een proefrit gemaakt toen de auto al een paar maanden stilstond, een paar dagen nagedacht en een bod uitgebracht. Dezelfde avond ben ik de auto nog op gaan halen en was ik plots de eigenaar van twee E34's.
Afbeelding
Afbeelding
De auto tijdens de eerste proefrit.

Afbeelding
De oprit met de nieuwe aanwinst vooraan.

Het was bekend dat de koppeling van de 525 slecht was. Dezelfde avond besloot de oude koppeling compleet door te fikken, dus dat werd direct het eerste klusje. De vorige eigenaar had al een complete koppelingsset gekocht en deze heb ik er dezelfde week nog ingebouwd.
Afbeelding
De rotzooi van de oude koppelingsplaat
Afbeelding
Enorme kale plaat die achterbleef

Afbeelding
De nieuwe koppelingplaat en huis erin. Ook het druklager is vervangen, maar daar is geen foto van.

Afbeelding
De auto zoals hij er nu bijstaat

To do list:

Kachelkraan vervangen (al op voorraad)
Dubbele schuifdak werkend maken
Gaatjes in het dak van de verwijderde dakdragers dichtmaken (Iemand tips?)
Speling in het stuur oplossen
Bekleding hemel + schuifdak vervangen
Elektrische problemen achterklep oplossen
Deurvanger bestuurdersdeur vervangen (is uitgescheurd, iemand ervaring hiermee?)
Roest wegwerken (dorpels en tankklep)
Gasveren motorklep en glazen ruitje vervangen

En nog véél meer kleine dingen..
 #8021  door Theo
 
Dimitri schreef: Gaatjes in het dak van de verwijderde dakdragers dichtmaken (Iemand tips?)
Dakrailing gewoon weer monteren.
 #8022  door Dimitri
 
Theo schreef:
Dimitri schreef: Gaatjes in het dak van de verwijderde dakdragers dichtmaken (Iemand tips?)
Dakrailing gewoon weer monteren.
Waar vind men die, in goede staat voor een goede prijs?
 #8025  door Theo
 
Kwestie van goed laten weten dat je ze zoekt, dan komen ze vanzelf.
 #8028  door epmans
 
Tja, je bent nog nooit hier geweest! :mrgreen:

ik heb een set waarbij aan een kant verf wat begint af te vsllen. Maar als ze er toch af zijn kun je ze toch behandelen en weer strak in de lak zetten?
 #8030  door easy rider
 
epmans schreef:...ik heb een set waarbij aan een kant verf wat begint af te vallen...
Dat hebben ze allemaal. Ik zeg: kopen die dingen en weer netjes in de lak zetten, ze worden schaars.
 #8046  door Frank87
 
Met die deurvanger had ik ook problemen. Bij mij was zelfs de karosserie ietsjes aangetast.

Ik heb een deurvanger uit een demontage auto gepakt en terug gemonteerd. Het scheurtje in de deur waar de bouten ingedraaid moeten worden heb ik met spacerplaten gecompenseerd. Werkt prima.

Hiervoor moet je wel de deur demonteren en op zachte doeken leggen (tegen krassen). Dan trek je de bekleding er af en kun je zo met je handen de oude vanger er uit halen en de nieuwe er in stoppen. Je moet wat goochelen met je vingers maar ik was binnen 2 uur klaar met alles incl. het stellen van deur en deurvanger.
 #8047  door epmans
 
De vogels zijn zo te zien ook blij met je wagen :D

en deurvangers heb ik ook.
 #8048  door easy rider
 
Shit happens :mrgreen:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 15