E34Forum.nl

 #7827  door flash
 
Ik ben op het spoor van een splinternieuwe Pfeba kofferspoiler. Nog in de originele verpakking met alle bevestigingsmateriaal en boekjes erbij.
Nu ben ik natuurlijk benieuwd hoe "speciaal" die is :) De M5(?) kofferspoiler met het gleufje heb ik ook liggen, maar dan vind ik deze veel knapper.

Het enigste wat ik ervan vind is dit:

http://www.dtmpower.net/forum/1594569-post1.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Die waar ik het over heb is ook ongespoten, flexibel zwart rubber.

In de ETK vind je hem terug onder technische literatuur :?:

http://www.realoem.com/bmw/nl/showparts ... 2119401186" onclick="window.open(this.href);return false;
 #7848  door ivo
 
Looney heeft dezelfde spoiler op zijn E34 zitten, ik vind 'm persoonlijk mooier ook dan die grote spoiler zoals je vaker ziet.
Redelijk exclusief want maar kort geleverd.
 #8121  door flash
 
Ik twijfel. Heb er hem eens opgelegd. Het geeft wel een licht vervormd beeld omdat hij nog niet aansluit.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
 #8122  door Coach
 
Zoals ie er nu "op" ligt vind ik het niet zo mooi, eigenlijk. Hij lijkt zo abrupt afgekapt. Maar misschien dat het de vertekening is omdat hij nog niet vast zit. Had het idee dat hij leek op de 'standaard' spoiler van de E30. Meer zoals dit, dus:
Afbeelding

Dat oogt wat vloeiender en natuurlijker. Zoals op je eerste foto eigenlijk.
 #8131  door danny-ex-touringE34
 
Zou de spoiler met kleefband het niet even, met de boog van het deksel mee, houden? krijg je misschien een beter idee of het goed staat. Ik vind em wel subtiel en goed staan, zeker als ie in de kleur gespoten is. Nou je em toch hebt ...... . Groeten, Danny
 #8134  door flash
 
Coach schreef:Zoals ie er nu "op" ligt vind ik het niet zo mooi, eigenlijk. Hij lijkt zo abrupt afgekapt. Maar misschien dat het de vertekening is omdat hij nog niet vast zit. Had het idee dat hij leek op de 'standaard' spoiler van de E30. Meer zoals dit, dus:

Dat oogt wat vloeiender en natuurlijker. Zoals op je eerste foto eigenlijk.
Foto's zijn inderdaad niet zo goed omdat de hoekjes niet mooi aansluiten als hij er los op ligt.
Lijkt inderdaad een beetje op een e30 spoiler, maar hij hangt verder over de kofferbak en komt ook een beetje over de rand van de achtervleugels.
dannytouringE34 schreef:Zou de spoiler met kleefband het niet even, met de boog van het deksel mee, houden? krijg je misschien een beter idee of het goed staat. Ik vind em wel subtiel en goed staan, zeker als ie in de kleur gespoten is. Nou je em toch hebt ...... . Groeten, Danny
Kan ik misschien wel eens proberen.
In kleur spuiten sowieso niet. Het is zo wat flexibel rubber he en na verloop van tijd barst dat dan. Vind dat zacht zwart ook wel een leuk accent. En inderdaad, nu ik hem toch heb... Maar anderzijds denk ik dat ik hem ook wel kan verkopen zonder mijn broek aan te scheuren.