E34Forum.nl

 #568  door Maik
 
Om toch nog even terug te komen op het "klonk" probleem:

Ik heb even een paar foto's gemaakt van wat ik denk dat jullie bedoelen.
Misschien dat er wat aan de foto's te zien is...

Afbeelding
Afbeelding
 #583  door andre
 
Afbeelding

aan de voor zijde links en rechts . daar zitten ze in het subframe (dit is een e30 frame)
 #584  door Bart Jansema
 
Denk niet dat je bang moet zijn voor je diff, zolang die stil is en niet zingt is er volgens mij weinig aan de hand. Die van mijn oude 520i was ook altijd nat. Ik heb hem 1 keer bijgevuld en toen nooit meer naar gekeken........... voordeel van als die nat is dat die ook niet roest :D
 #586  door Maik
 
andre schreef:Afbeelding

aan de voor zijde links en rechts . daar zitten ze in het subframe (dit is een e30 frame)
Ik zat al te denken, welk type is er dan zonder coil overs gemaakt;-)
Inderdaad van de aangrijpingspunten van het subframe heb ik foto's gemaakt.
Ik heb gekeken of ik iets kon voelen maar dit valt nog niet mee. Helemaal niet omdat ik dit gewoon op straat lag te doen.

Na de vakantie ga ik er eens beter naar kijken.

Op het vorige forum (e34.nl) ben ik iets tegen gekomen over dat dat nog niet helemaal meevalt om te doen. Of wat dit iets anders?
 #591  door Theo
 
Maik schreef: Maar om nog even terug te komen op het topic onderwerp:
Als ik een tweedehand diff koop (bijvoorbeeld bij Schmiedmann à €300,-)
Een gebruikt open diff is met een beetje rondvragen te koop voor 50 tot 75 euro. Laat je niet inpakken door de firma Schmiedman, daar word je sowieso afgezet met gebruikte spullen. Nieuw Schmiedmann-spul is de moeite waard (lees goedkoop) maar voor reparaties en tweedehands spul even met een ruimte bocht om dat bedrijf heen.
 #593  door Maik
 
Dat is de eerste keer dat ik iets negatiefs over Schmiedmann hoor eigenlijk.
Ik ben er een paar keer geweest en ziet er opzich allemaal wel goed uit.

Voor de e30 heb ik een stabilisatorstang voor de achterkant gekocht. zag er inderdaad gebruikt uit maar is verder niets mis mee.
(is dan ook niet echt een onderdeel waar veel fout aan kan gaan natuurlijk).
 #596  door Theo
 
Overigens heb ik het over de firma E30-parts, maar volgens mij is dat hetzelfde.

Twee kameraden van mij hebben er wat laten versleutelen aan hun auto's (E30, E28 en E39) en kwamen allebei met dezelfde kater thuis. Portemonnee leeg tot op de bodem en dag erna auto weer terugbrengen vanwege prutswerk.

Ik heb er zelf pas geleden een koppakking gekocht voor mijn E28. Pakking zelf mankeert niks aan, maar de twee dagen levertijd werden twee weken. Op zich is dat niet erg, maar de arrogante manier waarop je dat verteld wordt is niet mijn 'cup of tea'.
 #609  door andre
 
even over de rubbers,

als je eens rustig gaat rijden en dan even gas geven en abrupt weer los en weer gas zodat de auto gaat stotteren als het ware en je hoort dan gebonk dan zijn het je rubbers.
 #845  door ArRi3
 
Ik heb ook soms een gierend geluid vanaf mijn diff (tdsA met sper) zou de olie ververst moeten dan?
 #1196  door Maik
 
andre schreef:even over de rubbers,

als je eens rustig gaat rijden en dan even gas geven en abrupt weer los en weer gas zodat de auto gaat stotteren als het ware en je hoort dan gebonk dan zijn het je rubbers.
Sorry voor mij laten antwoord. Ik ben vandaag weer terug gekomen van vakantie en ik kon het natuurlijk niet laten om gelijk even te kijken wat er allemaal geschreven is.

Het is eigenlijk alleen als ik iets te enthousiast over een drempel ga of als ik in een bocht behoorlijk over een heuvel rij.