Hallo allemaal,
Gister heb lag ik, eigenlijk voor het eerst sinds ik de auto in het bezit heb, onder de auto.
Sinds ik de auto gekocht heb deed hij "raar" als ik hem in zijn stationair in een versnelling liet lopen.
Als ik de koppeling wat lomp-achtig op liet komen leek het alsof er ergens iets aan het klonken was.
Ik hoopte stiekem dat de hardyschijf versleten was. Als dit het geval was zou dit een relatief makkelijk oplosbaar probleem zijn.
Gister lag ik dus onder de auto om te kijken of de hardy schijf versleten was.
Ik had de bak in zijn vrij staan en de achterwielen stonden beide op de grond.
Toen ik de cardanas handmatig draaide kon ik deze zeker een milimeter of 2 draaien.
Gevoelsmatig zeg ik, Dat is VEEL te veel. Of dit daadwerkelijk teveel is weet ik niet.f
Wel heb ik het kunnen vergelijken met een differentieel van een e24, hier zat 0 speling op (zegt genoeg voor mij)
Het punt was alleen dat het er niet naar uitzag dat de speling van de hardyschijf vandaan kwam maar bij het differentieel.
Als ik onder het differentieel lag kon ik met één hand de cardanas bewegen en met de andere hand aan de aandrijfas voelen.
Als ik de cardanas tegen de aanslag aan draaide voelde ik dit in de aandrijfas als een kleine verdraaiïng.
Als ik de aandrijfas probeerde te draaien voelde ik dit niet terug in de cardan as. Ik kreeg de aandrijfas dan ook niet gedraaid.
Ik denk dat er speling op het differentieel zit en dat deze aan vervanging toe is.
Het differentieel zweet behoorlijk en stond dus ook al op de lijst voor vervangingsdelen.
Is iedereen het hiermee eens of zou ik het probleem nog ergens anders moeten zoeken?
Gister heb lag ik, eigenlijk voor het eerst sinds ik de auto in het bezit heb, onder de auto.
Sinds ik de auto gekocht heb deed hij "raar" als ik hem in zijn stationair in een versnelling liet lopen.
Als ik de koppeling wat lomp-achtig op liet komen leek het alsof er ergens iets aan het klonken was.
Ik hoopte stiekem dat de hardyschijf versleten was. Als dit het geval was zou dit een relatief makkelijk oplosbaar probleem zijn.
Gister lag ik dus onder de auto om te kijken of de hardy schijf versleten was.
Ik had de bak in zijn vrij staan en de achterwielen stonden beide op de grond.
Toen ik de cardanas handmatig draaide kon ik deze zeker een milimeter of 2 draaien.
Gevoelsmatig zeg ik, Dat is VEEL te veel. Of dit daadwerkelijk teveel is weet ik niet.f
Wel heb ik het kunnen vergelijken met een differentieel van een e24, hier zat 0 speling op (zegt genoeg voor mij)
Het punt was alleen dat het er niet naar uitzag dat de speling van de hardyschijf vandaan kwam maar bij het differentieel.
Als ik onder het differentieel lag kon ik met één hand de cardanas bewegen en met de andere hand aan de aandrijfas voelen.
Als ik de cardanas tegen de aanslag aan draaide voelde ik dit in de aandrijfas als een kleine verdraaiïng.
Als ik de aandrijfas probeerde te draaien voelde ik dit niet terug in de cardan as. Ik kreeg de aandrijfas dan ook niet gedraaid.
Ik denk dat er speling op het differentieel zit en dat deze aan vervanging toe is.
Het differentieel zweet behoorlijk en stond dus ook al op de lijst voor vervangingsdelen.
Is iedereen het hiermee eens of zou ik het probleem nog ergens anders moeten zoeken?
E34 m20b25 sedan
E30 m20b25 coupé
Zolang ik nog geen betaald lid ben ben ik te bereiken op:
e34maik@gmail.com
E30 m20b25 coupé
Zolang ik nog geen betaald lid ben ben ik te bereiken op:
e34maik@gmail.com