E34Forum.nl

 #7300  door Coach
 
Via Facebook wordt er een complete airco/climate control aangeboden die afkomstig is uit een E32. De verkoper zegt dat het precies hetzelfde is als uit een E34, dus moet gewoon passen. Een andere E34 rijder zegt dat hij het gecheckt heeft en dat de kachelmotor uit een E32 hoger is dan van een E34 waardoor je je radio er niet meer in kunt bouwen. Wie heeft er nou gelijk?
 #7301  door easy rider
 
Coach schreef:...Wie heeft er nou gelijk?
Waarschijnlijk Ivo :mrgreen: Die weet het wel.
 #7309  door ivo
 
De laatste opmerking klopt, het bovenstuk van het kachelhuis is anders (groter) waardoor inderdaad de radio niet meer erin kan.
Die steekt dan minstens 1/3 van de diepte uit je dashboard. Je moet echt het kachelhuis van de E34 hebben, of het E32 kachelhuis ombouwen.
De rest van de delen zijn wel compatible.
 #7312  door epmans
 
Vincent had er ook een maar weer er uit gehaald om van een E34 te monteren. Het kan, t werkt maar is t toch nog net niet.
 #7314  door Theo
 
Coach schreef: De verkoper zegt dat het precies hetzelfde is als uit een E34, dus moet gewoon passen.
Je gaat ook sowieso tegen een probleem oplopen met de pomp en de bevestiging op het blok. Spul van een M30 past niet op een M50. De leidingen van kachelhuis naar pomp zullen ook een andere maat hebben (gok ik).

Als je ècht airco in je auto wil hebben en je moet het wiel nog helemaal gaan uitvinden, dan is er maar één remedie: een donor 520i kopen met een werkend systeem. Dan kun je oefenen op de sloper en weet je bovendien dat je ècht alles in huis hebt.
 #7316  door Vincent
 
epmans schreef:Vincent had er ook een maar weer er uit gehaald om van een E34 te monteren. Het kan, t werkt maar is t toch nog net niet.
Klopt, ik had een IHKA van een E32 erin zitten. Het kan inderdaad net. Het was nogal een toer om de middenconsole weer te monteren en de radio heeft mij heel veel tijd en energie gekost om die enigszins fatsoenlijk in het dashboard te krijgen. Let wel: juist doordat ik het met beleid heb gedaan en vreselijk lang bezig ben geweest is het gelukt.

Daarna was ik nog aardig wat tijd kwijt om kraakjes in het dashboard op te lossen, omdat alles net iets te strak tegen elkaar zit.

Uiteindelijk weer "een stap terug" door een IHKR van een E34 en wat was het een verademing dat alles "ineens" zo makkelijk weer in elkaar te bouwen was.

Ik zou dus adviseren om een E34-kachelunit te gebruiken en geen E32-kachelunit.