E34Forum.nl

Uw E34 uitgebreid voorstellen? Plaats hier je verslag.
 #7178  door attetjapnurd
 
zoals jullie al wisten heb ik onlangs een E34 aangeschaft, de E36 was leuk maar ik snakte toch naar meer vermogen maar was niet echt opzoek naar iets anders had meer in gedachte om een M52B28 in me E36 te gaan monteren totdat ik deze E34 tegen kwam ahh feinn hieronder wat meer over de auto
het is een e34 525i m50b25TU sedan handgeschakeld, ik ben de 2de officiële eigenaar hij is van 94 maar werd pas verkocht in 97 aankoopbewijs zit erbij hij ziet er verder netjes uit motor ook lekker droog, alleen heeft ie een heel klein beetje last van beginnend roest, van binnen is ie best basic 2 elektrische ramen airco en verder niet echt iets bijzonders.

Plannen? ja een paar als eerste de roest weg laten werken daarna snieuwe stuurhuis monteren of deze laten reviseren en wil me vanos ook laten doen daarna het gebruikelijke, fatsoenlijke verlagingsset wat leuke velgen en waarschijnlijk een nette lederen interieur

Hieronder wat foto's

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

me oude e36
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding





eerste update is ook al binnen iets geheel onverwachts maar kon het echt niet laten aangezien ze bijna nooit te koop worden aangeboden, een originele koelkast voor achterin.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Zo hier ben ik dan weer, ondertussen wat onderhoud gedaan aan de auto zoals olie bougies K&N inleg filter.
Ook heel wat onderdelen rijker voor de e34 maar eigenlijk nog niks ingebouwd. lijstje van de onderdelen die ik heb liggen,

Zwarte koplampen
lederen interieur inclusief deurpanelen
vollederen dash delen uit een M5 (handschoenen kastje en complete mid console)
zonne rolo's voor in de achterdeuren blijkbaar best exclusief
en natuurlijk me koelkast

ook heb ik een becker JVC radio aangeschaft en ingebouwd en moet zeggen dit is echt een top radio geluid is meteen verbeterd.
dus heel veel dingen aangeschaft maar de carrosorie ben ik niet vergeten hij had wat roestplekken waarvan ik dacht dat ze niet zo heel erg waren, dit bleek toch net iets erger te zijn als dat het er uit zag.
Auto staat nu dan ook bij de lasser om alle roest weg te laten werken en gedeeltelijk te spuiten. plekken die rot waren zijn 2 dorpels inclusief krikpunten zijschermen achter tot aan het tankklepje.
als het goed is zijn de werkzaamheden eind van volgende week klaar.

hieronder wat foto's van de onderdelen en werkzaamheden

Afbeelding
de zwarte koplampjes
Afbeelding
JVC Becker radio

Afbeelding
Afbeelding
Het koelkastje waar ik zo blij mee ben

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
de vollederen dashdelen

Afbeelding
en als laatste de zonneschermen voor in de achterdeuren



hieronder wat fot's van de roest en het herstel daarvan

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
 #8414  door attetjapnurd
 
Zo vandaag eindelijk me nieuwe velgen gemonteerd, en ik ben er echt blij mee :mrgreen: :mrgreen:
aan de voorkant 8J et 13 met 235 bandjes en achter 9.5J et 25 met 5 mm spacer en 265 bandjes

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nou de voorkant nog wat verlagen en dan ben ik helemaal blijd
 #8424  door Speedy
 
Ik zeg lekker bezig! Mede koelkast eigenaar :P
 #8437  door Speedy
 
Ik liep er ook achteraf tegen aan. Hoeveel was je kwijt aan deze mooie optie?
 #8453  door Speedy
 
ik heb er 150 voor betaald. en dan heeft de Duitse verkoper nog gezorgd dat hij in Veenendaal kwam. waar mijn toenmalige vriendin familie had wonen.
 #8863  door attetjapnurd
 
Wat een service van die verkoper Speedy, en natuurlijk supergoedkoop gekocht ;)

Ik heb afgelopen tijd ook niet stil gezeten weer dagelijks marktplaats in de gaten gehouden voor nieuwe onderdelen, dus morgen ga ik weer is op pad en hoop ik thuis te komen met vol leren deurpanelen. zie foto's van de verkoper hieronder.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ook begint mijn stuur een beetje oud te worden daarom een vervangende alpina stuur aangeschaft deze moet ik alleen nog ophalen.
ook heb ik nieuwe eibach veren en bilstein schodempers besteld deze komen in de loop van volgende week binnen hoop ik. het gaat over de eibach sportline deze zal mijn wagen met 45/30 verlagen
dit was het weer voor even
 #13564  door attetjapnurd
 
Zo na lange tijd weer ff mijn topic bijwerken,
niet heel veel bijzonders gedaan behalve de eibach/bilstein onderstel gemonteerd, koelkast aangesloten en voor komend zomerseizoen nieuwe velgen aangeschaft

oow en een paar maanden terug een klein shootje gehouden met Dimitri
Afbeelding
Afbeelding


Foto van de koelkast
Afbeelding
Afbeelding

Gemonteerde verlagingsset
Afbeelding

Oow en de winterset
18 inch styling 94 van een e65
Afbeelding

En de leukste update: de nieuwe velgen, betreft een 19 inch set m pars (imitatie) maten zijn hetzelfde als mijn 18inch mpars set 8j voor en 9.5j achter. Waarom deze set? zijn iets zeldzamer als de 18inch wielen en de randen zijn zoooooo breed

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit was het voor nu weer even, morgen ga ik wat spullen bestellen om de auto een beurtje te geven. tevens wil ik de auto eigenlijk aan de voorkant nog lager hebben heeft iemand tips voor goede veren of iets liggen.