Omdat een veer LV was gebroken en de APK ophanden was, vorige week meteen maar links en rechts nieuwe veren en schokdempers aan de voorzijde onder mijn 525iTouring laten zetten.
Besteld bij Besteonderdelen.nl :
KYB Excel G gasgevulde schokdempers
Lesjofors veren
nieuwe taatslagers SNR
en een set eindrubbers en stofhoezen Sachs
Er zijn onderdelen besteld volgens normale specificaties en rijhoogte. Ik wilde geen verlaging aan de voorzijde.
De bestelde taatslagers bleken niet te passen en zijn inmiddels weer teruggestuurd. De oude taatslagers bleken nog te voldoen en zijn hergebruikt.
Ondanks dat de onderdelen voor de standaard rijhoogte zijn gekocht, lijkt de auto voor mijn gevoel behoorlijk wat hoger op z'n poten te staan dan normaal, wel even wennen. Voor de lijn van de auto maakt het echter niets uit: die loopt mooi schuin naar achteren op en de auto hangt ook niet op z'n kont nu.
De auto rijdt nu in ieder geval weer geweldig. Ik merk nu dat de vering en demping behoorlijk aan zijn eind waren: de auto reed altijd wat zoekerig om niet te zeggen als een dweil en zijwind was bij nader inzien wel een issue. Drempels waren altijd een ramp, hij sloeg vaak volledig tot de aanslag door , dat is over. Het afrolcomfort op korte oneffenheden als putdeksels en dillatatievoegen van bruggen o.i.d. is wat minder, deze worden wat steviger doorgegeven, maar het wegcontact is enorm veel beter.
Mijn vriendin had de auto gisteren mee en herkende de wagen bijna niet terug, zeker omdat zij wel van doorrijden houdt
Met andere woorden; ook als je denkt dat je vering en demping nog best oke zijn en je auto heeft meer dan 2 ton op de klok: voor de gein gewoon nieuw spul monteren. Over KYB dempers icm Lesjofors veren wat mij betreft niets dan goeds.
Besteld bij Besteonderdelen.nl :
KYB Excel G gasgevulde schokdempers
Lesjofors veren
nieuwe taatslagers SNR
en een set eindrubbers en stofhoezen Sachs
Er zijn onderdelen besteld volgens normale specificaties en rijhoogte. Ik wilde geen verlaging aan de voorzijde.
De bestelde taatslagers bleken niet te passen en zijn inmiddels weer teruggestuurd. De oude taatslagers bleken nog te voldoen en zijn hergebruikt.
Ondanks dat de onderdelen voor de standaard rijhoogte zijn gekocht, lijkt de auto voor mijn gevoel behoorlijk wat hoger op z'n poten te staan dan normaal, wel even wennen. Voor de lijn van de auto maakt het echter niets uit: die loopt mooi schuin naar achteren op en de auto hangt ook niet op z'n kont nu.
De auto rijdt nu in ieder geval weer geweldig. Ik merk nu dat de vering en demping behoorlijk aan zijn eind waren: de auto reed altijd wat zoekerig om niet te zeggen als een dweil en zijwind was bij nader inzien wel een issue. Drempels waren altijd een ramp, hij sloeg vaak volledig tot de aanslag door , dat is over. Het afrolcomfort op korte oneffenheden als putdeksels en dillatatievoegen van bruggen o.i.d. is wat minder, deze worden wat steviger doorgegeven, maar het wegcontact is enorm veel beter.
Mijn vriendin had de auto gisteren mee en herkende de wagen bijna niet terug, zeker omdat zij wel van doorrijden houdt
Met andere woorden; ook als je denkt dat je vering en demping nog best oke zijn en je auto heeft meer dan 2 ton op de klok: voor de gein gewoon nieuw spul monteren. Over KYB dempers icm Lesjofors veren wat mij betreft niets dan goeds.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door JerunK op 10 apr 2015, 22:39, 1 keer totaal gewijzigd.
e91 325i touring (2008)
e34 525i touring ('96, verkocht)
e28 528i (1986)
Honda XBR 500 (1988, 2x)
e34 525i touring ('96, verkocht)
e28 528i (1986)
Honda XBR 500 (1988, 2x)