E34Forum.nl

 #6906  door Theo
 
Hoe hebben jullie het de afgelopen dagen gehad met de storm?

Mijn barrel stapt met een stormpje van links of rechts soms een halve meter opzij, zeker als je wat harder rijdt (120 +). Dat een E34 zijwindgevoelig is is me al jaren duidelijk, maar soms vraag ik me af of het bij mij niet een beetje overdreven is. Ik schrik me echt af en toe het lazerus.
 #6907  door Rob
 
Hoe jong zijn je schokbrekers, Theo?
 #6909  door Theo
 
Ze worden langzamerhand wat ouder, maar ze zijn in goede staat. De auto is direct stil na het inveren, geen last van nadeinen.
 #6910  door Frank87
 
Ik denk dat het een beetje bij het model hoort. Als je zo'n storm in 1990 had, zou 90% van de auto's niet koersvast blijven. Het is dus niet gek dat de E34 een beetje weg waait maar het valt wel op tussen al dat nieuwe leaseblik.

Dan inderdaad weet je het te verminderen als je stuurinrichting 100% is, en je veren en dempers nog 100% zijn. Toch zal het nooit helemaal weggaan.
 #6911  door martijn76
 
Tijd voor nieuwe schokdempers Theo, zelfs met mijn vierkante bak heb ik dat opzij stappen niet.
 #6912  door Bart Jansema
 
Geen last met de e39 je gelooft het of niet ik heb eergisteren tijdens de harde storm 220 gereden op de a7 en nog koersvast :D
 #6913  door epmans
 
de spoiler weer terugplaatsen voor de neerwaartse druk :mrgreen:

ja het waaide erg hard maar zulke sprongen maak ik niet mee. gewoon 2 handjes aan het stuur op 14 uur 50.
 #6914  door Theo
 
Ach natuurlijk, ik mis m'n spoiltert 8-)

Maar ik zal (onder protest) mijn schokbrekers eens nader onderzoeken dan. Misschien kan ik wel effe op zo'n trilbank ergens.
 #6918  door easy rider
 
Had ik afgelopen week op de A6 richting Lelystad ook maar op dat stukje waar je 130 mag had ik er wat minder last van. Het lijkt er gek genoeg op dat als je harder gaat met de E34 dat ie wat beter op de weg ligt. Kan ook aan mijn M-tech spoiler liggen hoor :mrgreen: .
 #6919  door Coach
 
Ik lag bijna in de vangrail op de A16 bij de Moerdijk. Moest uitwijken voor een vrachtwagen die naar links kwam en de auto werd gepakt door de wind en vloog richting vangrail. De zijwindgevoeligheid heb ik al eens eerder aangeroerd; dacht dat het aan mij of mijn auto lag, maar het is echt een E34 'kwaal'. Vanmiddag een ritje gemaakt met Michael (Attatjapnurd) in zijn 525i en hem was het ook al opgevallen. De vraag is alleen: "Wat doe je er aan?". Niet veel, lijkt me. Of gewoon niet rijden boven windkracht 3.