E34Forum.nl

 #6686  door flash
 
Een bekend probleem: Mijn dakhemel laat los.
Is er een gekend bedrijfje aan wie ik mijn M5 kan toevertrouwen? Ze moeten dus ook wel een geplakte voorruit kunnen (de)monteren en dat allemaal zonder 1 schrammetje te maken. Of zijn er misschien diy tips?

Alvast bedankt
 #6687  door Cees
 
ik heb de mijne hier bij meneer Sam laten doen
prijs was goed en zijn werk is super goed
http://www.meneersam.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
 #6690  door Theo
 
flash schreef: Ze moeten dus ook wel een geplakte voorruit kunnen (de)monteren en dat allemaal zonder 1 schrammetje te maken.
Waarom moet je voorruit eruit? De hemel kan via de achterdeur eruit, past precies.
 #6698  door easy rider
 
Je kan als je een beetje handig bent de bekleding weer zelf terug plakken maar gebruik dan wel een professionele spuitlijm verkrijgbaar bij een stoffeerder, niet die meuk van Bison dus. Soms is de foam laag afgebrokkeld en zul je die dus ook moeten vervangen.
 #6916  door flash
 
Theo schreef:
flash schreef: Ze moeten dus ook wel een geplakte voorruit kunnen (de)monteren en dat allemaal zonder 1 schrammetje te maken.
Waarom moet je voorruit eruit? De hemel kan via de achterdeur eruit, past precies.
Meen je dat? Dat had ik echt niet verwacht! Toevallig geen linkje voor een diy om de dakhemel los te halen?
Cees schreef:ik heb de mijne hier bij meneer Sam laten doen
prijs was goed en zijn werk is super goed
http://www.meneersam.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
Bedankt voor de tip!
easy rider schreef:Je kan als je een beetje handig bent de bekleding weer zelf terug plakken maar gebruik dan wel een professionele spuitlijm verkrijgbaar bij een stoffeerder, niet die meuk van Bison dus. Soms is de foam laag afgebrokkeld en zul je die dus ook moeten vervangen.
Denk dat ik het maar ga laten doen, heb daar weinig geduld voor :oops:
 #6917  door Theo
 
flash schreef:
Theo schreef:
flash schreef: Ze moeten dus ook wel een geplakte voorruit kunnen (de)monteren en dat allemaal zonder 1 schrammetje te maken.
Waarom moet je voorruit eruit? De hemel kan via de achterdeur eruit, past precies.
Meen je dat? Dat had ik echt niet verwacht! Toevallig geen linkje voor een diy om de dakhemel los te halen?
De hemel van een sedan is goed te doen. Als je begint bij de zonnekleppen en de handgrepen dan ben je al een eind op weg. Alleen vlakbij de achterruit zitten een paar vervelende klemdingetjes, daar zit de hemel tegen het dak geklikt en moet je even voorzichtig rommelen.

En zoals gezegd past zo'n hemel precies door een achterdeur. Het kan zijn dat je een voorstoel moet verwijderen, maar dat weet ik niet zeker. Ik heb ooit de hemel vervangen bij een 535i sedan. Uurtje rommelen en hij hangt.
 #6920  door ivo
 
Stoel in de laagste stand, helemaal naar voren, leuning plat en dan past het precies via de achterdeur.
 #6921  door JerunK
 
Bij een touring min of meer het zelfde procedé, eventueel de haken voor het bagagenet (optie) verwijderen en voorzichtig de roosters van de dakhemelspeakers (kunststof rand, lipjes breken makkelijk) verwijderen. D-stijl bekleding ook verwijderen. Hemel kan gewoon via de achterklep naar buiten.
 #6930  door flash
 
Heb onlangs een splinternieuwe kunnen kopen voor 200 euro, had dat dus beter gedaan toen. Ik ging ervan uit dat hij via de voor- of achterruit eruit moet (zoals bij een e30) en ging dat dus allemaal door een bedrijfje laten doen.