Ik heb in korte tijd 3 E34 520i's gehad en het viel mij op dat ze alledrie heel anders sturen. Bij de M20 kan ik me het verschil met de M50 nog wel voorstellen; de motor is anders qua gewicht. Maar mijn 93'er en 95'er, beiden M50M20 sturen ook veel anders. De 93'er stuurt een stuk lichter en directer. Kan dat aan verschillende typen stuurbekrachting liggen of is er iets met bijvoorbeeld het stuurhuis aan de hand?
- Merk spoorstang, staat van fusees en verbindingen op spoorstang
- Merk spoorstanguiteindes, staat van fusees en verbindingen op spoorstang
- Merk hulppitmanarm, staat van bus in hulppitmanarm
- Merk hardy-schijf op stuuras interieur, staat van hardy-schijf stuuras interieur
- Merk banden en weerstand bij sturen, staat banden en slijtagevorm (schuin, onregelmatig enz.)
- Velgmaat, bandenmaat / breedte en totaal gewicht -> Dit wil jij in beweging brengen en daar is een bepaalde kracht voor nodig
- Bandenspanning
- Staat van stuurolie en type, Pentasin voelt iets anders aan dan normaal ATF.
- Staat van stuurhuis en correctiehoeveelheid. Na correctie stuurhuis is de speling minder maar wordt het sturen iets stroever
Edit:
- Wel of geen servotronic (thx ivo)
- Exacte positie van moer 32 t.o.v. 2 assen bij pedalen
De lijst wordt langer! Succes.