Mijn M5 maakt rare geluiden bij het sturen van lock to lock, dus bv bij inparkeren.
Bij laatste stuk, zowel richting links als richting rechts, begint er iets een schokkend lawaai te maken en telkens ook 1 grotere "kloink" Hoe sneller je draait, hoe luider het lawaai.
Nu heb ik de pomp gefilmd en blijkbaar slipt de riem door. Bij aankoop heb ik er een nieuw riempje bijgekregen, maar heb nog geen tijd gehad om het te vervangen. Kan enkel en alleen dit de oorzaak zijn? Of zou inwendig de olieflow ergens te veel weerstand ondervinden zoals in het stuurhuis en bijgevolg ook de pomp tegenhouden? Pomp is recent gereviseerd volgens de vorige eigenaar. Servo olie is op pijl, filter heb ik nog niet kunnen bekijken.
Ik vermoed dat niveauregeling achteraan standaard was en dat deze bij mij afgekoppeld is omdat ik met een KW v1 schroefset rijd. Ik weet niet precies hoe dat werkt, maar zie niet direct extra leidingen lopen vanaf de servopomp, dus denk niet dat het er iets mee te maken heeft. De installatie is ook gebeurd in een goede garage (PSG in België).
Hier het filmpje:
Het geluid is duidelijk hoorbaar. Moeilijk om te zien, maar zoals ik het zie vertraagt de pomp en stopt ze zelfs heel eventjes waardoor de riem slipt.
Alvast bedankt
Bij laatste stuk, zowel richting links als richting rechts, begint er iets een schokkend lawaai te maken en telkens ook 1 grotere "kloink" Hoe sneller je draait, hoe luider het lawaai.
Nu heb ik de pomp gefilmd en blijkbaar slipt de riem door. Bij aankoop heb ik er een nieuw riempje bijgekregen, maar heb nog geen tijd gehad om het te vervangen. Kan enkel en alleen dit de oorzaak zijn? Of zou inwendig de olieflow ergens te veel weerstand ondervinden zoals in het stuurhuis en bijgevolg ook de pomp tegenhouden? Pomp is recent gereviseerd volgens de vorige eigenaar. Servo olie is op pijl, filter heb ik nog niet kunnen bekijken.
Ik vermoed dat niveauregeling achteraan standaard was en dat deze bij mij afgekoppeld is omdat ik met een KW v1 schroefset rijd. Ik weet niet precies hoe dat werkt, maar zie niet direct extra leidingen lopen vanaf de servopomp, dus denk niet dat het er iets mee te maken heeft. De installatie is ook gebeurd in een goede garage (PSG in België).
Hier het filmpje:
Het geluid is duidelijk hoorbaar. Moeilijk om te zien, maar zoals ik het zie vertraagt de pomp en stopt ze zelfs heel eventjes waardoor de riem slipt.
Alvast bedankt