E34Forum.nl

Stel je even voor aan de andere E34 liefhebbers op dit forum.
 #11196  door Vincent
 
Icebrain schreef:...Dit 3-serie stuurtje Vince...............? die zat er bij mijn E34 standaard in bij aankoop (edition) vind het niet verkeerd staan in mijn 2 liter :mrgreen:
Nope, is het vierspaaks stuurwiel die standaard werden gemonteerd. Het stuurwiel lijkt ook exact op het exemplaar wat ik er in had zitten (en thans er weer in heb geschroefd). Airbag past er ook gewoon in, maar de diameter van de rand is iets kleiner.

Valt normaliter niet op, totdat je achter het stuurwiel zit en merkt dat je net een millimetertje van de bovenkant van de toerenteller en de snelheidsmeter niet kan zien en zodra je het stuurwiel vast pakt voelt dat het een tikkeltje kleiner aan voelt.
Grappig trouwens dat zo'n klein verschil toch qua ruimtegevoel een aanmerkelijk verschil oplevert.
 #11374  door Vincent
 
Tellerstand onlogisch

Tsja, ik zat te twijfelen of ik dit nu wel of niet zou vermelden, want ik vind het wel gênant en baal er wel van eigenlijk.

De RDW heeft sinds kort de mogelijkheid om bij de kentekencheck ook te kunnen zien of de kilometerstand al dan niet "logisch" is. Een goede lezer, en helaas zijn er daar niet zoveel van, schrikt in eerste instantie niet van een "onlogische kilometerstand", want dit kan verschillende oorzaken hebben die niet zozeer te maken zou hoeven hebben met een moedwillig teruggedraaide kilometerstand.

Zo was ik er al van op de hoogte dat er vorig jaar eens per abuis een verkeerde kilometerstand was opgenomen.
Nu tik ik op de RDW-site voor de grap weer eens mijn kenteken in en zie ten eerste tot mijn verrassing bij het onderdeel "aantal eigenaren" staan dat er één eigenaar is. De RDW registreert het aantal eigenaren tot negen jaren terug en kan dus met trots nu zien dat ik mijn E34 inmiddels negen jaar onder mijn hoede heb :mrgreen:

Bij het kopje "tellerstand" krijg ik echter een wat minder leuke mededeling en dat is dat mijn kilometer onlogisch is. Inmiddels contact gehad met mijn garage en daaruit blijkt dat de kilometerstand van vorig jaar niet goed is, ik zal dus dit moeten laten corrigeren.

Hopelijk klopt het dan allemaal weer, want ik weet 100% zeker dat de kilometerstand die thans zichtbaar is in mijn kilometerteller (352.xxx) ook de juiste stand is.
Ik heb er verder helemaal niets aan, maar ik vind dat dit gewoon moet kloppen. Mijn Vijf verdiend zo'n predicaat als "onlogisch" niet.
 #11375  door epmans
 
Ik bezit mijn auto nu 15 jaar, heb dus alle inzicht op het verloop van de kilometerstand (incl onderhoudsboekje) maar heb bij RDW toch 'geen oordeel'. Dat is minder erg als onlogisch in elk geval.
Wel een aardige optie dat dit nu is af te lezen.
 #11376  door Bart Jansema
 
Jammer Vince mijn beide BMW's staan erop met logisch maar dit had ik al laten checken toen ik ze aangeschaft had toen moest ik er nog voor betalen ;)
 #11377  door Lohran
 
Succes met de kilometerstand, hopelijk is de RDW mild. Bij mijn e30 ook gezeur mee gehad, omdat ik de tellerbak had vervangen maar nog niet de juiste kilometerstand ingesteld had. Dit werd afgewezen omdat ik geen bonnetje van de tellerbak (uit een sloopauto) had..

En ik kan wel je vorige eigenaren zien hoor :D

Huidige Eigenaar
Type Eigenaar: Particulier
Eigenaar van: 06 oktober 2006
Dagen Eigenaar: 3326
Eigenaar tot: heden

Eigenaar 5
Type Eigenaar: Particulier
Eigenaar van: 23 september 2005
Dagen Eigenaar: 378
Eigenaar tot: 06 oktober 2006

Eigenaar 4
Type Eigenaar: Particulier
Eigenaar van: 15 juli 2003
Dagen Eigenaar: 801
Eigenaar tot: 23 september 2005

Eigenaar 3
Type Eigenaar: (erkend) bedrijf
Eigenaar van: 26 juni 2003
Dagen Eigenaar: 19
Eigenaar tot: 15 juli 2003

Eigenaar 2
Type Eigenaar: (erkend) bedrijf
Eigenaar van: 24 juni 2003
Dagen Eigenaar: 2
Eigenaar tot: 26 juni 2003

Eigenaar 1
Type Eigenaar: Particulier
Eigenaar van: 06 juni 1994
Dagen Eigenaar: 3305
Eigenaar tot: 24 juni 2003
 #11378  door Vincent
 
Lohran schreef:Succes met de kilometerstand, hopelijk is de RDW mild. Bij mijn e30 ook gezeur mee gehad, omdat ik de tellerbak had vervangen maar nog niet de juiste kilometerstand ingesteld had. Dit werd afgewezen omdat ik geen bonnetje van de tellerbak (uit een sloopauto) had..

En ik kan wel je vorige eigenaren zien hoor :D

Huidige Eigenaar
Type Eigenaar: Particulier
Eigenaar van: 06 oktober 2006
Dagen Eigenaar: 3326
Eigenaar tot: heden

Eigenaar 1
Type Eigenaar: Particulier
Eigenaar van: 06 juni 1994
Dagen Eigenaar: 3305
Eigenaar tot: 24 juni 2003
Ik heb de eerste eigenaar niet alleen in kilometers overtroffen, maar sinds kort ook in dagen :D

Eigenaar 2 en 3 tellen feitelijk niet mee, dus dat maakt mij de vierde eigenaar. M'n kentekenapp op m'n telefoon geeft dat ook aan.
 #11399  door danny-ex-touringE34
 
Vincent schreef:Tellerstand onlogisch

Tsja, ik zat te twijfelen of ik dit nu wel of niet zou vermelden, want ik vind het wel gênant en baal er wel van eigenlijk.

De RDW heeft sinds kort de mogelijkheid om bij de kentekencheck ook te kunnen zien of de kilometerstand al dan niet "logisch" is.
Nu tik ik op de RDW-site voor de grap weer eens mijn kenteken in en zie ten eerste tot mijn verrassing bij het onderdeel "aantal eigenaren" staan dat er één eigenaar is.
Bij het kopje "tellerstand" krijg ik echter een wat minder leuke mededeling en dat is dat mijn kilometer onlogisch is.

maar ik vind dat dit gewoon moet kloppen. Mijn Vijf verdiend zo'n predicaat als "onlogisch" niet.
Hoi allen. Aardige tip, dus ik ook mijn kenteken ingevoerd en krijg ook: één eigenaar(zijn er vermoedelijk 6) en de ' ONLOGISCHE' tellerstand. Volkomen onbegrijpelijk voor mij.
Boekjes afgestempeld t/m 288.xxx. Kocht hem met 311.xxx op de teller en heb daarna het onderhoud zelf gedaan. APK vermelding met de oplopende km-standen zijn altijd correct doorgegeven.
Wil ook, net als Vincent, dat dit alles klopt.
Bel je met het RDW om dit te corrigeren, of mail je. Wat is het beste?
Groeten, Danny
 #11408  door Vincent
 
@Danny: op de een of andere manier lijkt het wel een misverstand onder veel mensen. Het aantal eigenaren wat op de RDW-website wordt weergegeven is het aantal eigenaren sinds de afgelopen negen jaar en niet van de volledige geschiedenis. Blijft wel gaaf om daar "1" te zien staan.

Een onlogische kilometerstand kan heel snel gebeuren en ik geloof er wel in dat het merendeel van de onlogische kilometerstanden per abuis is gecreeerd. Op het moment dat de garage een keer een tikfout maakt heb je al een onlogische kilometerstand.
Ik ga proberen dit via mijn garage recht te laten zetten en anders neem ik direct contact op met de RDW.

To be continued dus.
 #11418  door danny-ex-touringE34
 
Vincent schreef:@Danny: op de een of andere manier lijkt het wel een misverstand onder veel mensen. Het aantal eigenaren wat op de RDW-website wordt weergegeven is het aantal eigenaren sinds de afgelopen negen jaar en niet van de volledige geschiedenis. Blijft wel gaaf om daar "1" te zien staan.
Aha, dan klopt die 1 wel, want ik ben meer dan 9 jaar de eigenaar. APK van afgelopen aug. was 9 jaar.
Ga wel achter de km-stand aan. Ga volgende week maar eens bellen. Groeten, Danny
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15