E34Forum.nl

 #4460  door Theo
 
Na 14 jaar twijfelen heb ik vandaag de knoop doorgehakt en van mijn sedan een multifunctionele auto gemaakt. Het is nog net geen touring geworden, maar hij schurkt er tegenaan 8-)

Ik had me er nog nooit echt in verdiept en zag al jaren op tegen het zagen en slijpen in de afscheidingsplaat tussen kofferbak en achterbank, terwijl het me wel verdomd handig leek als ik een hardhouten paal van een meter of twee niet via de linker achterdeur over de rechter voorstoel hoefde te schuiven. Eigenlijk heb ik dus vanaf dag één zitten emmeren met langwerpig spul.

Mijn verbazing was groot toen ik een vanmorgen de armleuning omlaag deed en het rubberen flappie weg sneed. Achter de armleuning zit namelijk een plaatje metaal wat je er met een paar gerichte tikken zo uit kan doen ploppen, hij zit rondom met hele fijne puntjes metaal in de achterplaat vast. Na een stuk of 6 à 7 gerichte tikken lag hij er al uit. Daarna heb ik met de lamellenschijf nog even de braampjes weggeschuurd en de doorgang was een feit. Alleen nog even de met stof beklede achterplaat voorzien van een mooi gat en klaar is Kees.

Klein uurtje werk, achterbank kan gewoon blijven zitten, top!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
 #4462  door ArRi3
 
Naise!

Ik heb nog zo'n mooie originele Skizak in de rugleuning van mijn Touring..
1 x gebruikt.. ding zat nog gevouwen zoals af fabriek haha.

Goed bezig Theo, zo creëer je ruimte waar geen ruimte "gepland" was haha

:mrgreen:
 #4466  door epmans
 
en tocht het nu erg in je wagen? :mrgreen:
 #4469  door Theo
 
Het is ook meteen een vluchtroute, ik zal eens kijken of ik er doorheen pas.
 #4472  door danny-ex-touringE34
 
Kofferdeksel nog een keer vervangen door de touringachterklep, heb je je touring Theo :lol: :lol: . Maar wel grappig wat je hebt gedaan! Is het nou ook zo, dat je een doorgang hebt, als je de middensteun naar beneden klapt? Groeten, Danny
 #4485  door Theo
 
Ja juist dan, de armleuning is het 'doorgeefluik' geworden.

Ook handig als je op vakantie gaat, nu kan ik mijn vriendin opdracht geven om een zak chips uit de kofferbak te pakken onder het rijden, net als bij een touring. Man, ik ben er zo blij mee! :D
 #4486  door Cees
 
Theo schreef:nu kan ik mijn vriendin opdracht geven om een zak chips uit de kofferbak te pakken onder het rijden :D
ik zat al tewachten op de egte rede voor het maken van het gat
maar nu weet ik het
 #4488  door Jgpeggeman
 
leuke 'upgrade'

Heb dit toendertijd ook gedaan bij de 518i, maar dit was voornamelijk om het geluid van de subwoofer beter door te kunnen geven
 #4489  door Theo
 
De echte reden is dat ik morgen een gebruikte uitlaatdemper voor mijn cabrio ga ophalen van 1.80 lang, ik wilde dat vieze ding niet op mijn achterbank.
 #4492  door Bo652
 
Maar nu komt hij dan toch alsnog gedeeltelijk op de achterbank? :o