E34Forum.nl

 #4300  door Theo
 
Ik heb een stuurhuis liggen wat volgens de vorige eigenaar van een E34 M5 komt, maar ik heb zo mijn twijfels.

Als het goed is is een M5 stuurhuis directer en dan zou ik dat dus (als het goed is) aan de hand van het aantal omwentelingen van links naar rechts kunnen achterhalen.

Weet iemand iets meer te vertellen over dit stuurhuis en hoeveel omwentelingen van links naar rechts het zouden moeten zijn?

Afbeelding

Afbeelding
 #4302  door Cees
 
normaal stuurhuis 3,75 omwentelingen van uiterste links naar uiterste rechts
m5 stuurhuis zou er 3,25 moeten hebben
dacht ook kleur plaatje op stuurhuis anders was
maar of de gewone nu een rode of groene heeft dat weet ik zo niet uit mijn hoofd
maar dacht de gewone groen en de m5 stuurhuis rood

als ik het nr 22265100 invoer komt ie ook als m5 stuurhuis tevoorschijn
 #4306  door ivo
 
Dit is een M5 stuurhuis. Makkelijk te herkennen aan het rode typeplaatje, maar zoals Cees al zegt kun je dat ook nakijken in de ETK.

@Matthijs
Als je die wilt gaan gebruiken voor je V8, dat past niet. R6 stuurhuis is anders qua bevestiging/montagepunten.
 #4311  door Theo
 
Dan ga ik hem maar eens proberen op mijn eigen kar eerdaags, ik zal vooraf de omwentelingen eens tellen voor de grap.

Mijn huidige stuurhuis wordt alsmaar vager, ècht fijn sturen doet hij niet meer. Ik heb van Ivo al eens zo'n Lemforder hulppitmanarmpie gekocht, met een beetje mazzel gaan die twee dingen samen voor een leuk verschil zorgen. Jammer genoeg weet ik niks over de staat van het stuurhuis, wellicht zit hij vol speling, maar dat is de gok die ik dan maar neem. We zullen zien.

Het afgelopen jaar heb ik mijn E34 uitgeleend aan een kameraad van me, ik kreeg dit stuurhuis als dank 8-)
 #4313  door Coach
 
Ik zoek trouwens ook nog een stuurhuis voor de '95-er. Is dat moelijk te (de)monteren?
 #4314  door Theo
 
ivo schreef: maar zoals Cees al zegt kun je dat ook nakijken in de ETK.
Dat nummer geeft bij mij alleen de melding dat een stuurhuis is waarvan de productie is beëindigd, meer info krijg ik er niet uit.
 #4315  door Theo
 
Coach schreef:Ik zoek trouwens ook nog een stuurhuis voor de '95-er. Is dat moelijk te (de)monteren?
Het lijkt me een takkeklus, maar dat weet ik eerdaags.