E34Forum.nl

 #3844  door epmans
 
JerunK schreef: vergeleken met die van de V8 om :
sorry even off topic: de V8, welke V8? Vertel vertel want die heb jij toch niet?
 #3848  door epmans
 
aha, dat zou kunnen ja. ik snie sna snapppiesnap.
 #4002  door JerunK
 
Dat was inderdaad het bedoelde topic.
Off topic: 540i touring was wel leuk geweest... Heb ik in het verleden wel naar gekeken, maar vooral vanwege hoger gewicht en benzineverbruik uiteindelijk van af gezien. 525i touring bood en biedt voor mij the best of both worlds.
 #4554  door JerunK
 
Vandaag inlaatspruitstuk weer gedemonteerd om de stappenmotor te kunnen reinigen. Die had inderdaad last van interne verontreiniging/was vies, de schuif draaide daardoor niet soepel om de as. Met remmenreiniger en wattenstaafjes voorzichtig schoongemaakt (en met kleine platte schroevendraaier de schuif steeds iets verdraaid) en voila! De schuif draait weer supersoepel om z'n as.
Met de multimeter nog even de weerstand gemeten op de stekkerpolen. Waarden wijken af van de waarden die de Bentley-manual en de So wird's gemacht aangeven, maar klopt wel met de waarden voor de stappenmotor van de V8.
Vanaf 1994 is in ieder geval voor de M50-blokken een andere stappenmotor gebruikt en mijn auto is van 1996. Ik verdenk de beide handboeken ervan dat waarden zijn afgedrukt voor stappenmotoren uit de jaren vóór 1994.

Ik heb overigens ook de benzinedrukregelaar en de balg vervangen. Na montage de auto gestart en even laten lopen. De auto liep meteen en bleef rustig lopen, ook na inschakelen van wat stroomverbruikers als verlichting en de kachel vol open. Morgen een eerste serieuze proefrit.
 #5554  door JerunK
 
Was na die actie van 22 december jl. weer helemaal pet. Gewoon weer afslaan bij het stoplicht. Bij inspectie van het inlaattraject bleek een klein vacuumslangetje niet gemonteerd te zijn: het oude was er door uitdroging afgevallen.
slangetje vacuumstop verkleind.jpg
Gelukkig was het spul onder de auto blijven liggen en omdat ik wist dat het alleen uit mijn auto kon komen, maar even gewacht met weggooien. Nieuwe stop gemaakt en probleem opgelost? Nee, maar ik kon wel weer wat wegstrepen.
IMG_6878 met pijl.jpg
Ik heb na wat gezoek op e34.de een tijdje injectoren en lambdasensor in het visier gehad. Deze avond blijkt met Frank87 dat de LMM de boosdoener zou kunnen zijn. Bij stationair slechte loop koppelt Frank de LMM los en vervolgens prima lopen. Hoe kan dit?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #5568  door DDT525
 
Beste Jerunk,

Dit kan omdat de lamda sonde ervoor zorgt de motor gaat pendelen tussen arm en rijk.
Echter hoort dit niet te werken met staionair en vollast.
Is het bij jou echter zo die het af en toe doet? of altijd.
 #5569  door epmans
 
heb je nog een reserve LMM? Ik denk uit hoofd te weten dat ik er nog een heb eindigend op nummer 074. Maar grote kans dat ik er nog 1 of 2 heb.
 #5589  door JerunK
 
Epmans: ben inderdaad op zoek naar een goede gebruikte LMM, dat wekt na bovenstaande geen verbazing. Moet onderdeelnummer 13621747155 zijn (na 1992).
@DDT525: pendelen treedt vooral en alleen op bij stationair. Een beetje gas erbij bijv. tot 1000 rpm, maar in ieder geval boven 800rpm en het pendelen is over. Je merkt de overgang tussen wel/niet pendelen heel duidelijk wanneer je in de 1 langzaam of stapvoets rijdt, bijv. bij inparkeren, je voelt dan een duidelijke overgang en het vraagt een fluwelen voet.
Bij deellast en vollast geen problemen: de auto pakt goed gas op en presteert goed. Je merkt echter dat de auto minder zuinig rijdt.
 #5661  door DDT525
 
JerunK schreef:Epmans: ben inderdaad op zoek naar een goede gebruikte LMM, dat wekt na bovenstaande geen verbazing. Moet onderdeelnummer 13621747155 zijn (na 1992).
@DDT525: pendelen treedt vooral en alleen op bij stationair. Een beetje gas erbij bijv. tot 1000 rpm, maar in ieder geval boven 800rpm en het pendelen is over. Je merkt de overgang tussen wel/niet pendelen heel duidelijk wanneer je in de 1 langzaam of stapvoets rijdt, bijv. bij inparkeren, je voelt dan een duidelijke overgang en het vraagt een fluwelen voet.
Bij deellast en vollast geen problemen: de auto pakt goed gas op en presteert goed. Je merkt echter dat de auto minder zuinig rijdt.
Als je nu in deel last gaat rijden. kijk dan is even naar je bc wat het verbruik is.
Als die erg hoog is zou je is naar de lucht massa meter kunnen kijken.probeer hem dan eerst voorzichtig schoon te maken.
Deze geeft immers de hoeveelheid lucht door aan de computer. (lucht / brandstof mengsel)