Het stationair toerental van het M50B25 blok (VANOS) in mijn auto zwalkt/jengelt steeds 3-4x ieder keer wanneer ik moet stoppen voor een stoplicht oid. De stationairloop herpakt zich dan om even later het zelfde te doen, maar dan wat minder heftig. De auto is ook wel eens afgeslagen en dat is gewoon vaste prik bij ingeschakelde airco en als dat gebeurt in een (langzame) bocht bij gas terugnemen schrik je je helemaal de tyfus. Bij wegrijden pakt de auto niet mooi op en is erg lui, je moet veel gas geven om een beetje vlot weg te komen.
Afgelopen voorjaar was ik het zo zat dat ik het volledige inlaattraject heb nagelopen, gereinigd, nieuwe afdichtrubbers op het spruitstuk en op de andere aansluitingen, nieuwe vacuumleidingen, injectoren gereinigd, injector O-ringen vervangen. Na deze operatie startte de auto prima, liep helemaal te gek, fluisterstil, rustig bij het stoplicht, prachtig oppakken, feller, kortom ik was helemaal gelukkig . Het heeft een maand mogen duren en toen was ik weer terug bij af . Dat was in juni en sindsdien zijn de verschijnselen van de patiënt stabiel, maar het blijft wel ergerlijk, dus ik ga het maar weer aanpakken.
Op de aansluiting van de klepdekselontluchting zit een O-ring, die ik in juni niet kon vervangen want deze is niet meer leverbaar en ook de rubber balg na de LMM heb ik toen gehandhaafd want die zag er prima uit. Ik ga deze alsnog vervangen.
Blijft over die O-ring. Kan zo'n klein, niet goed afdichtend onderdeel zoveel impact hebben of moet ik ook met een andere oorzaak rekening houden?
Afgelopen voorjaar was ik het zo zat dat ik het volledige inlaattraject heb nagelopen, gereinigd, nieuwe afdichtrubbers op het spruitstuk en op de andere aansluitingen, nieuwe vacuumleidingen, injectoren gereinigd, injector O-ringen vervangen. Na deze operatie startte de auto prima, liep helemaal te gek, fluisterstil, rustig bij het stoplicht, prachtig oppakken, feller, kortom ik was helemaal gelukkig . Het heeft een maand mogen duren en toen was ik weer terug bij af . Dat was in juni en sindsdien zijn de verschijnselen van de patiënt stabiel, maar het blijft wel ergerlijk, dus ik ga het maar weer aanpakken.
Op de aansluiting van de klepdekselontluchting zit een O-ring, die ik in juni niet kon vervangen want deze is niet meer leverbaar en ook de rubber balg na de LMM heb ik toen gehandhaafd want die zag er prima uit. Ik ga deze alsnog vervangen.
Blijft over die O-ring. Kan zo'n klein, niet goed afdichtend onderdeel zoveel impact hebben of moet ik ook met een andere oorzaak rekening houden?
e91 325i touring (2008)
e34 525i touring ('96, verkocht)
e28 528i (1986)
Honda XBR 500 (1988, 2x)
e34 525i touring ('96, verkocht)
e28 528i (1986)
Honda XBR 500 (1988, 2x)