E34Forum.nl

Uw E34 uitgebreid voorstellen? Plaats hier je verslag.
 #27205  door Theo
 
Ik ben inmiddels aan het idee gewend en ik zie het als een nieuw begin.

Ik heb vanaf mijn 22ste tot aan mijn 52ste 5-serie gereden en hoe gaaf een E28 of E34 ook is, op den duur heb je het ook gewoon een beetje gezien. Niet wat je wil horen op een E34 forum natuurlijk, maar wel gewoon menselijk denk ik. Op dit moment heb ik twee Audi's staan, een A8 en een S8, waar ik lekker mee wil kloten. Eigenlijk wil ik met die S8 een keer het circuit op, niet omdat het daar de geknipte auto voor is, maar omdat je dan zo leuk afsteekt tegen de rest. Anders dan anders, daar hou ik van.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #27207  door Jgpeggeman
 
Triest gezicht om de E34 zo te zien... Maar ik begrijp het als geen ander dat je op een gegeven moment aan wat anders toe bent!

Wat een gaaf ding die S8! Lijkt me heel leuk speelgoed
 #27209  door martijn76
 
Mooi toch, ding heeft lang rond gereden, je hebt er van genoten en nu nog wat mensen blij gemaakt ook.
Na 20 jaar e30 ben ik nu alleen nog bezig met motoren en leer ik weer nieuwe dingen, had ik eerder moeten doen.
Ben je de crisis al te baas?
 #27210  door Theo
 
Gekocht in 2001 en 19 jaar lang mee gereden en aan gesleuteld en uiteindelijk 'versleuteld'.

Hij kwam uit de fabriek als vanosloze 525i M50 met de eerste ouderwetse viertrapsautomaat (en airco ;) ). Op die manier was hij achteraf gezien op zijn leukst, je zette de bak in drive en hij bracht je overal waar je maar wezen wilde.

Naderhand heb ik er een handbak in laten zetten en toen werd het al minder aangenaam, terwijl ik het tegenovergestelde had verwacht. Nog weer later moest de M50 wijken voor een M30B34 en was de luxe charme er definitief van af en kreeg hij er een brutere keerzijde voor terug. Ook leuk voor een tijdje, maar ik blijk toch meer een luxepaard dan een werkpaard...

Leuk om te bouwen / verbouwen en leuk om het verschil iedere keer te ervaren, maar onder de streep werd het een steeds minder prettige auto. Bij de inbouw van de M30 had ik gemakshalve ook de airco maar laten vervallen, weer zo'n inschattingsfout, zomers kon je er niet meer mee rijden en het werd natuurlijk precies meerdere keren boven de 40 graden.

Al met al bijna 20 jaar heel veel plezier aan gehad, vooral het inbouwen van opties en 'racy dingetjes' maakten het leven met deze E34 tot een feest.

En er zat na al die jaren een berg moois op, allemaal in de loop der jaren bij elkaar gesprokkeld en stukje bij beetje aangepast:

- Snelle nokkenas
- Spaghettispruitstuk
- 3.64 sperdiff
- E32 750i vierpots remmen met EBC red stuff
- 17 inch E34 M5 en 16 inch E31 velgen
- Veerpootbrug
- Excentrische toplagers
- E32 750i draagarmrubbers
- Cruise control
- Electrische ramen
- Stoelverwarming
- Enzovoorts...

Ik kende hem van haver tot gort en heb alle specifieke E34 problemen wel een keer meegemaakt in de loop der jaren.

Maar nu weer gauw door naar de volgende fase, de wereld vergaat niet gelukkig.

Ik heb ondertussen weer werk zat en belangrijker nog, weer ruimte in mijn hoofd ;)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #27216  door Bo652
 
Fijn om te lezen dat je weer aan het werk bent!
19 jaar plezier van een auto, dan heb je idd niks te klagen :D

Nu die stomme vag troep nog weg en je bent weer helemaal het mannetje :mrgreen:
 #27219  door danny-ex-touringE34
 
Hoi Theo. Een mooi stukje invulling van een gedeelte van je leven zo. En variatie houd je op gang. Geniet van de volgende fase en laat ons mee genieten.
Wel een vreemd gezicht zo'n totaal kale cass., trouwens. Maar ja, zo wil je je auto ook niet op de oprit hebben :lol: :lol: . Fijn te horen dat je weer (zat) werk hebt. Groeten, Danny
 #27223  door Theo
 
Bo652 schreef: 06 jun 2020, 16:09
Nu die stomme vag troep nog weg en je bent weer helemaal het mannetje :mrgreen:
Een buurman van is een èchte Mercedes fanaat en vraagt iedere keer wanneer ik nou een echte auto ga kopen :mrgreen:

Ik hou het voorlopig bij Audi A8-en, ik vermaak me er erg goed mee en ze kunnen niet roesten. Maar mocht er over een tijdje een goed betaalbare E60 550i op mijn pad komen, dan kan het zo maar zijn dat ik terug naar het thuishonk ga. Mooi vind ik ze niet, maar die 365 PK V8 in een iets lichtere koets dan een A8 lijkt me wel wat.
 #27234  door Coach
 
Op zich inderdaad jammer dat je op deze manier afscheid hebt moeten nemen van de E34, maar ook volkomen begrijpelijk.
Theo schreef: 06 jun 2020, 12:28 Hij kwam uit de fabriek als vanosloze 525i M50 met de eerste ouderwetse viertrapsautomaat (en airco ;) ). Op die manier was hij achteraf gezien op zijn leukst, je zette de bak in drive en hij bracht je overal waar je maar wezen wilde.
Dit is een bijzonder leerzame conclusie: niet elke verandering is een verbetering. Ik blijf ook halsstarrig vasthouden aan 'geen polonaise' aan de E34 ondanks alle goedbedoelde tips tot upgrades die ik krijg. Swappen doe ik alleen in noodgevallen en anders blijft alles bij wat het is en origineel.
Zoals al gezegd bij Danny: de E34 is voor mij echt een hobby auto en geen daily. De rij-eigenschappen en kwaliteit van je Audi's is onvergelijkbaar natuurlijk en van een totaal andere wereld. Enige wat jammer voor jou is, dat je nu niet fijn met je E34 naar al die meetings kunt om (quote) "naar andermans auto te gaan staren en tegen banden te trappen" (of woorden van gelijke strekking). :D Blij dat je ook weer aan het werk bent: been there, done that. #nietleuk
 #27249  door Jgpeggeman
 
Theo schreef: 06 jun 2020, 12:28 Gekocht in 2001 en 19 jaar lang mee gereden en aan gesleuteld en uiteindelijk 'versleuteld'.

Hij kwam uit de fabriek als vanosloze 525i M50 met de eerste ouderwetse viertrapsautomaat (en airco ;) ). Op die manier was hij achteraf gezien op zijn leukst, je zette de bak in drive en hij bracht je overal waar je maar wezen wilde.
Je zou bijna denken dat ze er bij BMW destijds over nagedacht hebben, en dat er slimme mensen de auto ontworpen hadden..

Al denk ik dat de latere modellen, met vanos, en 5 bak nog iets comfortabeler waren. Zelf heb ik een keer een non-vanos gehad, en dat vond ik helemaal niks tov met vanos
  • 1
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54