E34Forum.nl

Uw E34 uitgebreid voorstellen? Plaats hier je verslag.
 #4396  door easy rider
 
Nou, kijk ff hier en hier. niet exact het zelfde maar wel goed vergelijkbaar spul.
 #4398  door Cees
 
tja inderdaad
het enigste nieuwe setje wat nog op de plank licht te wachten dat kost je aardig wat duiten
maar de normale gebruikte setjes gaan tog egt voor veel minder
 #5271  door Theo
 
De afgelopen weken heb ik weer wat gerommeld aan mijn werkpaard.

- Tellerbak met kuren vervangen voor een ander (goed) exemplaar
- Ander radiootje
- Fris gebruikt mattensetje
- Nieuwe accu

En last but not least een andere dynamo, ik ben van 115 ampère naar 140 ampère gegaan. Niet omdat ik dat graag wilde, maar omdat ik die toevallig had liggen. Past zonder problemen, alleen de buis van de luchtkoeling moet van een platter modelletje zijn, de dynamo is wat dikker en die ouwe pijp komt dan tegen het inlaatspruitstuk.

Het rare is echter dat mijn motor nu 600 - 650 toeren stationair loopt in plaats van de gebruikelijke 850 - 900. Heeft iemand daar een verklaring voor?
 #5272  door Gert
 
Dat lijkt me niet normaal. Loopt deze dynamo te zwaar? Of is de diodebrug niet goed ofzo. De motor kan toch niet weten wat er voor dynamo op woont?
 #5273  door Theo
 
Of een diodebrug wel of niet goed is... vraag mij wat zou ik zo zeggen. Maar hij liep rond als een zalfie en hij laadt bij als een malle.

Het blok loopt ook gewoon soepeltjes rond, hij loopt niet hoorbaar moeizaam, alleen wat lager in toeren.
 #5278  door Bart Jansema
 
Zit het hem niet in de toerenteller? Dat deze een andere waarde aangeeft? Lijkt me niet dat het door de dynamo komt je schrijft dat je beide vervangen hebt dynamo en tellerbak....... Mijn oude 520i gaf ook altijd aan met analoge teller dat die 800 a 900 rpm stationair draaide. Al heb ik daar altijd aan getwijfeld dit omdat de motor voor me gevoel nooit zo hard draaide...... de nieuwere e34's gaven altijd lagere toeren aan stationair was mijn ervaring en het geluid van hoe hard de blokken draaiden was voor mij gevoel altijd gelijk.
 #5281  door Theo
 
Dat is eigenlijk wel een goeie Bart.

Ik zal vandaag eens kritisch luisteren of mijn vertrouwde blokkie echt wel lager in toeren zit, voor zover ik dat met mijn blote oor kan beluisteren natuurlijk.
 #5283  door Bart Jansema
 
Theo schreef:Dat is eigenlijk wel een goeie Bart.

Ik zal vandaag eens kritisch luisteren of mijn vertrouwde blokkie echt wel lager in toeren zit, voor zover ik dat met mijn blote oor kan beluisteren natuurlijk.
De oudere tellerbakken gaven ook altijd de temp even net voor het midden aan als de motor op bedrijfstemp is en de nieuwere tellerbakken staat de wijzer recht omhoog in het midden...... net zoiets kan een mens mooi in verwarring brengen.

Ik zelf zou me er niet zo heel druk over maken en jou kennende was het je gelijk wel opgevallen of het blok anders liep..... mijn mening is als blok echt 200 a 300 rpm langzamer draait dat je het wel gelijk gemerkt had.
 #5285  door Theo
 
Zo op het gehoor draait hij echt wat minder toeren, maar hij geeft er niks om, beetje V8-achtig qua toeren.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #5287  door Bart Jansema
 
Theo schreef:Zo op het gehoor draait hij echt wat minder toeren, maar hij geeft er niks om, beetje V8-achtig qua toeren.
Ik geloof er niks van :P dat kan nooit dat de dynamo zoveel trekt dat die het stationaire toerental omlaag trekt. De computer zal brandstofbijspuiten om hem op toeren te houden..........
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 54