E34Forum.nl

Uw E34 uitgebreid voorstellen? Plaats hier je verslag.
 #3711  door I///M-fan
 
Nu het hier tóch over remblokken en systemen gaat:

Kan mij iemand vertellen wat goede blokken zijn voor normaal gebruik en die vooral niet teveel remstof produceren?
Ik heb vandaag een velg gedemonteerd en van de binnenkant eens grondig gereinigd, maar wat een vastgekoekte zooi moest ik wegschuren!
Vroeger, toen ik nog niet zoveel hobby's en het dubbele aan energie had, deed ik dat regelmatig om ze ook aan de binnenkant schoon te houden.

Ik merk dat mijn velgen wel héél vlug smerig zijn van de remstof na een poetsbeurt.
 #3713  door easy rider
 
Over remblokken kan ik je weinig vertellen maar aangebakken remstof kan je prima oplossen met een zoutzuur oplossing in water. Wel ff plastic handschoenen aan doen anders vallen de gaten in je handen.
 #3720  door I///M-fan
 
Best kans dat ik krasjes veroorzaakt heb, ik zal de komende dagen eens checken.
Ik kon die aangekoekte troep niet meer zien.
Mede oorzaak is het poetsstation wat daar een of andere coating overheen gebracht heeft terwijl ze niet perfect schoon gemaakt waren.

@ Easy Rider:
Gaten hebben we allemaal in de handen, we rijden BMW E34..... :lol:
 #3768  door Theo
 
Vandaag een ander setje pantoffels gemonteerd.

Ik moet er nog wel een beetje aan wennen, de look is zeg maar...anders. Maar het ging me in hoofdzaak om de rijeigenschappen, 17 inch is me te stug in het dagelijks verkeer. Honingraatjes kon ik niet gauw genoeg vinden, dan maar dit eronder:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #3771  door Jgpeggeman
 
Staat eigenlijk niet gek Theo! Onder de e60/61 lijken het zulke iele wieltjes...
 #3984  door Theo
 
Vandaag even kritisch naar de inlaatkant gekeken van de auto, hij liep af en toe 1200 toeren stationair en dat hoort niet.

Stappenmotor was niet goed gangbaar en een kapotte slang gevonden. Schoonmaken en nieuw slangetje erop en weer keurig 850 à 900 toertjes. Top!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #3985  door Theo
 
Oh ja en 6 verse bougies en daar was hij ook wel blij mee 8-)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #4391  door Theo
 
Theo schreef:
Afbeelding
Nog even terugkomend op dit spul: mocht je ze tegen komen, meteen aanschaffen!

Ik heb een aantal keer 'wat harder' geremd en het zijn ècht goeie dingen. Wellicht dat de blokken en schijven nog wat moesten wennen aan elkaar, maar het is nu echt kaarsrecht en snoeihard tot stilstand komen met het puntje van de voet.

Trillingen of fading? nooit van gehoord.
Laatst gewijzigd door Theo op 26 sep 2017, 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.
 #4393  door easy rider
 
En dan te bedenken dat men er 750 tot 1000 Euro voor vraagt als je ze al kan vinden :shock:
 #4394  door Cees
 
easy rider schreef:En dan te bedenken dat men er 750 tot 1000 Euro voor vraagt als je ze al kan vinden :shock:
voor dat geld heb je een setje voor en achter met de letter ///M erop
deze gaan voor de voorwielen met schijven en blokken rond de 300 tot 400
meer zou ik er zeker niet voor betalen
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 54