E34Forum.nl

Uw E34 uitgebreid voorstellen? Plaats hier je verslag.
 #3677  door ivo
 
Jgpeggeman schreef:Verde een dikke upgrade zo! Was het plug and play, of moest je de brackets ook nog aanpassen?
Deze klauw gaat direct op de veerpoot zonder bracket dus.
Cees schreef:trap hem maar is tegen de abs aan Theo dan voel je wel wat hoor :mrgreen:
Ik wilde net zeggen, trap 'm maar eens door de 200 en stamp dan eens flink op de rem. En dan een paar keer achter elkaar, ding blijft gewoon goed remmen.
Mijn ervaring op de relatief lichte E34 is dat banden een hele belangrijke (beperkende) factor zijn. Had een keer Nexen troep eronder en de auto ging bij +200 gewoon in de ABS, achteraf de wildste verhalen en supergaaf maar op dat bewuste moment niet echt... :twisted:
Met Pirelli plakbanden nergens last van.
 #3680  door Theo
 
Zoals Ivo al zegt: plug & play, net als een gewone E34 klauw. Twee bouten erin, slangetje erop, effe ontluchten en karren maar weer.

Maar ze remmen wel lekker hoor daarover geen twijfel en het zal best goed komen als ik straks lekker ga douwen op de Autobahn 8-)

Mijn E28 is echter voorzien van E34 M5 remmen met EBC Red Stuff blokken en daar zit 'm de kneep. Ik ging er eigenlijk vanuit dat deze remmen een schepje bovenop mijn E28 remmen zouden zijn, maar dat is dus niet zo. Sportblokken vergelijken met straatblokken is natuurlijk ook appels met peren.

Voor de lezers met dikke remmen wel een leuke tip: zet eens een setje EBC-tjes in je klauwen en rem eens drie keer achter elkaar flink. Bij de derde keer zitten je tanden in de voorruit. Het verschil is echt enorm.
 #3681  door Theo
 
I///M-fan schreef: Is er verschil in Duitse en andere landen in de klauwen dan?
Om de een of andere reden hebben Duitse E32 750i's deze vierpots remmen en alle andere E32 750i's gewone remmen met slechts één zuiger.
 #3686  door ivo
 
Dat kwam omdat de duitsers klaagden destijds over fading met hun dikke en vooral zware 750's die zo over de 2 ton rijklaar gewicht gaan. Beetje terugremmen vanaf 200km/h en dan doet de remmen na korte tijd niet veel meer, toen is rond modeljaar 1991 deze upgrade gekomen.
 #3691  door easy rider
 
Theo schreef:...Voor de lezers met dikke remmen wel een leuke tip: zet eens een setje EBC-tjes in je klauwen en rem eens drie keer achter elkaar flink. Bij de derde keer zitten je tanden in de voorruit. Het verschil is echt enorm.
Prijs van die blokken valt reuze mee zeg. Voor mijn TDS hebben ze alleen EBC Ultimax, is dat nog wat Theo?
 #3692  door ivo
 
Mijn ervaring met EBC is matig positief zeg maar. Beter een setje Hawk blokken bijvoorbeeld, of pagid blue.
 #3695  door Theo
 
Ik zal je eerlijk bekennen dat ik niet echt thuis ben in de sportblokken. Wat precies goed, slecht, matig of uitstekend is weet ik niet.

In de afgelopen jaren heb ik Ferodo DS2500, de huidige rooie EBC's en een vaag sportblok van Metalfren gereden en ik vond ze alle drie stukken beter remmen dan originele blokken.

De EBC blokken die ik nu op de E28 heb springen er wat mij betreft uit. In koude toestand merk ik geen verschil met standaard blokken, maar als ze opwarmen gaan ze steeds beter remmen, in tegenstelling tot straatblokken die dan juist achteruit hollen.

Wellicht gewoon maar luisteren naar Ivo als je het beste wil hebben wat er is.
 #3696  door Theo
 
ivo schreef:Mijn ervaring met EBC is matig positief zeg maar. Beter een setje Hawk blokken bijvoorbeeld, of pagid blue.
En toch ben ik benieuwd naar je bevindingen Ivo. Vertel eens wat praktijkverhalen.
 #3708  door ivo
 
Met die EBC dingen had ik relatief snel een vage "bite" als eea wat warmer werd. Gevoel mist gewoon dan.
Ook waren die blokken zwaar voor de schijven, dus ook snel aan een ander setje schijven toe.
Ferotto's heb ik helemaal slechte ervaringen mee, daar heb toen gehad dat de voering loskwam van de plaat. Op coulance een andere set gemonteerd en precies hetzelfde.
 #3710  door Theo
 
ivo schreef:Met die EBC dingen had ik relatief snel een vage "bite" als eea wat warmer werd.
Red stuff?

Ik kan het me echt bijna niet voorstellen Ivo, mijn E28 remt echt waanzinnig hard met die blokken en serieus waar, hoe warmer hoe beter. Ik heb al een hoop remmenspul geprobeerd de afgelopen jaren, maar deze setup is het beste wat ik ooit heb meegemaakt op mijn auto. Eindelijk goed zeg ik altijd.

En dan heb ik het dus over 20 minuten iedere keer weer vol in de ankers op Zandvoort. Geen centje pijn.

En als kers op de taart blijven mijn schijven spiegelglad, de blokken vreten niet in.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 54