E34Forum.nl

 #3405  door bmw4love
 
Ik heb weinig ervaring met een sper diff, maar als je de automaat in P zet dan kan ik, als allebei de wielen los van de grond zijn, alleen met veel kracht het wiel draaien. Klopt dit? Automaat in neutraal dan kan ik hem gemakkelijk ronddraaien.
 #3411  door Cees
 
klinkt als goed
 #3414  door Jgpeggeman
 
Als je 1 wiel draait, draait de andere dan ook mee (dezelfde kant op?)

Verder klinkt het wel goed jah...
 #3417  door ivo
 
In P zit er een blokkering/rem op. Dus dan kun je 'm niet (of heel zwaar) ronddraaien. Verder draaien bij een sper de wielen dezelfde kant op zoals Peggeman al zei
 #3418  door Jgpeggeman
 
ivo schreef:In P zit er een blokkering/rem op.
die blokkering/rem zit toch in de bak neem ik aan en niet in het diff?
 #3422  door Theo
 
Als je nou eens de auto in 'N' zet in plaats van die malle 'P' om je sper te testen.

Dan draai je daarna een achterwiel en kijkt of je andere wiel mee draait of tegengesteld draait.
 #3430  door ivo
 
Jgpeggeman schreef:
ivo schreef:In P zit er een blokkering/rem op.
die blokkering/rem zit toch in de bak neem ik aan en niet in het diff?
Die zit in de bak ja.

Nog beter is gewoon een grote vlakte zoeken of grasveld en dan raggen maar. Kun je meteen testen of ie een sper heeft, moet met een 540 niet zo'n probleem zijn.

Krijg je zoiets, let niet op die andere motorkap trouwens, deze heeft ook RWD... :P
WP_002299.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #3433  door bmw4love
 
Bedankt voor de reacties.
Ik wist al dat het een sper was maar niet dat hij bijna niet te draaien was als hij in zijn P staat.
Kreeg namelijk de opmerking bij APK dat hij zwaar draait.
 #3435  door RodericE32
 
bmw4love schreef:Bedankt voor de reacties.
Ik wist al dat het een sper was maar niet dat hij bijna niet te draaien was als hij in zijn P staat.
Kreeg namelijk de opmerking bij APK dat hij zwaar draait.
Vraag me af wat voor APK keur meester dat dan is.

Algemeen bekend dat hij in zijn P niet of nauwelijks draait gezien dat de PARKEER-stand is...
Dat is hetzelfde als je auto in de versnelling laten staan.

Zodra je aan een wiel draait die verbonden zit aan je diff, gaan er nog 2 assen sowieso draaien.
Dat is die van je andere wiel en dat is je aandrijfas.
Als je je bak dus in de P stand zet, blokkeert ie de bak zo, dat hij niet kan wegrollen.
Hij blokkeert als het ware dus je aandrijfas.
Zodra jij je wielen dus omhoog gooit, kun je idd niet of nauwelijks je wielen draaien.
Omdat de 3de as van je diff geblokkeerd is door de bak.
 #3438  door Bart Jansema
 
ivo schreef:
Jgpeggeman schreef:
ivo schreef:In P zit er een blokkering/rem op.
die blokkering/rem zit toch in de bak neem ik aan en niet in het diff?
Die zit in de bak ja.

Nog beter is gewoon een grote vlakte zoeken of grasveld en dan raggen maar. Kun je meteen testen of ie een sper heeft, moet met een 540 niet zo'n probleem zijn.

Krijg je zoiets, let niet op die andere motorkap trouwens, deze heeft ook RWD... :P
WP_002299.jpg

Hahaha en die honda heeft nu de stenen door de ramen en een hoop steenslag op de zijkant en op zn dak?