E34Forum.nl

 #3334  door danny-ex-touringE34
 
Hoi mensen.
Het oliefilterhuis van m'n E34 bleek al een tijdje te lekken. Na demontage bleek dat er aan de zijkant rechts 2 dekseltjes met O-ringen en borgveren te zitten.

Afbeelding
Afbeelding

Van de bovenste was de rubber o-ring helemaal verstaft en sloot dus niet meer goed af.(alle andere rubberen afdichtingen waren er ook slecht aan toe, dus maar goed dat het huis er af kwam).

Kent iemand dit type, want anderen hebben op die plekken afdicht'moeren' . Aan de voorkant onder op de voet rechts staat een grote ' B ' ; nergens kan ik verder een nummer of code-teken vinden. De auto is van oktober 1991(fabrieksproductiedatum) met een M50B25 motor.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Groeten, Danny
 #3355  door danny-ex-touringE34
 
Héhé, Theo. Mijn kenteken is inderdaad van oktober 1992, maar op het ETK via het chassisnummer kwam er november 1991 uit. Vandaar mijn beschrijving.
Maar bedankt voor jouw plaatje, het lijkt inderdaad meer op mijn filterhuis met die bovenste slang aansluiting, die niet op mijn auto zit.
Alleen zit er geen draad in de bovenste opening met zo'n dekseltje erin, dus daar wordt die slang niet op worden aangesloten(indien aanwezig) Is die slang mogelijk van een oliekoeler aansluiting?
Kijk je naar het plaatjeETK) van een 91-er, dan is het huis wel anders(die slang aansluiting is er niet). Is dit niet wat vreemd: een 92-er huis op een 91-er motor? Al zijn de nummers beide eindigend op ...639. Groeten, Danny
 #3359  door Theo
 
Ik denk dat het verschil in een M50 mèt of zonder vanos zit.

Heb jij een vanos-motor?
 #3362  door ivo
 
dannytouringe34 schreef:Héhé, Theo. Mijn kenteken is inderdaad van oktober 1992, maar op het ETK via het chassisnummer kwam er november 1991 uit. Vandaar mijn beschrijving.
Maar bedankt voor jouw plaatje, het lijkt inderdaad meer op mijn filterhuis met die bovenste slang aansluiting, die niet op mijn auto zit.
Alleen zit er geen draad in de bovenste opening met zo'n dekseltje erin, dus daar wordt die slang niet op worden aangesloten(indien aanwezig) Is die slang mogelijk van een oliekoeler aansluiting?
Kijk je naar het plaatjeETK) van een 91-er, dan is het huis wel anders(die slang aansluiting is er niet). Is dit niet wat vreemd: een 92-er huis op een 91-er motor? Al zijn de nummers beide eindigend op ...639. Groeten, Danny
Ik vermoed ook oliekoeler. De eerste modellen hadden dat nog, zeker de wagens met o.a. trekhaak af-fabriek. Later hebben ze die wegbezuinigd.
En onderdeelnummers wil ook niet alles zeggen, zo hebben ze enkele onderdelen aangepast (redesign) in de loop der jaren terwijl de nr's gelijk zijn gebleven.
 #3379  door danny-ex-touringE34
 
@Theo
Mijn M50b25 is ééntje zonder vanos. Mijn vermoeden is dat mijn touring één van de eersten uit de fabriek gekomen is!(nov.1991) en waarschijnlijk een demo-auto geweest is. Vandaar het kenteken van oktober '92. Het Dealer stempel is van Hans Severs in Woerden.
@Ivo
Dat maakt het één en ander duidelijker. Denk dus nu dat dit huis wel het originele is. Ik dacht aan een 'bizonder' huis was, omdat de vorige eigenaar er een extra consooltje onder de asbak met 3 metertjes heeft geplaatst. Daar zit o.a. een oliedrukmetertje bij.
Allen bedankt voor de info. Groetjes, Danny