E34Forum.nl

Uw E34 uitgebreid voorstellen? Plaats hier je verslag.
 #28649  door Gert
 
Vorige week kreeg de kachelmotor kuren, soms hard, soms niet, balen.
Ik had nog een zwaard liggen en die even getest. De doet het goed, maar die paste niet. Geen probleem, dat heeft de slijptol opgelost :-)

Van de week het defecte zwaard aangepakt. De soldeerlassen had ik met dit exemplaar al een keer aangepakt. Dus de Mosfets vervangen. Ik had nog Buz11 mosfets liggen van een vorige reanimatie, dat was dus makkelijk.

Ik moet de de mosfets nog even solderen, maar verder is het ding klaar. Op hoop van zegen :-)

Afbeelding

Afbeelding
 #28653  door epmans
 
jij weet toch meeste weer aan de praat te krijgen! prachtig.
 #28687  door Gert
 
En weer een verse APK erop! :slight_smile:
Bizar, niks aan de hand en op wat klein ongemak na een jaar nagenoeg probleemloos gereden.

Meteen klepspeling laten controleren en verse bougies erin, vind ze fijn.
 #28710  door Theo
 
flash schreef: 10 jul 2023, 20:52 Jij rijdt hier nog daily mee? Gek man, mooi!
Dit vind ik eigenlijk nog het mooist, als iemand gewoon rijdt met zijn klassieker en hem niet 'om hem mooi te houden' 364 dagen per jaar in de garage heeft staan.

Dik 370.000 kilometer met een M5 3.8, geweldig.
 #28759  door Gert
 
Vandaag in Amsterdam en in de file rook onder de kap vandaan??? Wat water gescoord, dop eraf, maar hielp allemaal niets. Water zeek eruit. Leek een slang te zijn.

ANWB geregeld, uurtje wachten en diagnose: gat in radiateur, niet in het blok, maar gewoon de kunststof kap aan de zijkant. Niet te fixen.

Afslepen werd hem niet want de auto stond gewoon veilig op een parkeerplaats in een woonwijk. Wel hebben ze schijnbaar een eigen service dienst van de ANWB. Wist ik niet.
In ieder geval iets van 2 kilometer verderop zat die ANWB werkplaats en die regelen een nieuwe radiateur. Komt op iets van 300 euro. Tsja, veel keuze heb ik niet. Anders moet ik een ambulance regelen en heen en weer rijden etc. Wij wonen iets van 100 km van Amsterdam.

Dus daar krijgt de M5 nu een nieuwe radiateur en zaterdag weer ophalen, dacht ie.

Oh, ik zie nu dat zo'n radiateur bij de dealer iets van 700 euro is, toe maar!!!
 #28760  door Gert
 
Het ligt iets gecompliceerder, helaas. De koppakking schijnt er uit te liggen. Maandag gaat de auto naar mijn eigen garage, die wil een eigen diagnose stellen. Maar ik vrees het ergste.
Nou ja, in 2010 heeft Kronenburg een complete motorrevisie gedaan. Dat is al weer 13 jaar en 108.000 km geleden.
 #28762  door epmans
 
even ruim een ton en dan in ene koppakking.... dat klinkt niet vriendelijk.
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12