E34Forum.nl

Uw E34 uitgebreid voorstellen? Plaats hier je verslag.
 #2980  door Gert
 
Hier maar even verder gaan. Op het oude forum stond een leuk beetje info, maar die is dus verdwenen. Goed, het is niet anders.

Afgelopen zaterdag de bestuurdersstoel gereviseerd. Die zat niet lekker meer en de rugleuning verwarmde niet. Het gaat om een zwart leren sportstoel, hand verstelbaar, elektrisch verwarmd.
Eerst de stoel uit de auto gehaald, was meer werk dan ik dacht. Daarna naar een stoffeerder hier in de buurt.
Het schuim bleek best goed van kwaliteit te zijn. Het is dat de veren in het schuim gedrukt zijn na twintig jaar en drie ton aan kilometers, maar verder viel het wel mee. Hier en daar wat scheuren en die opstaande rand was inwendig stuk van het in- en uitstappen.
De stoffeerder heeft een dunne laag schuim aangebracht, samen met een doek zodat de veren niet meer in het schuim "snijden", verder het bestaande schuim gebruikt.
De zitting zijkant schoongemaakt, opgevuld en daarna gelijmd.
Leer was nog prima.
Een verwarmingselement had ik via Ebay gekocht. Dat zijn van die elementen met draden erdoor. Daar kun je ook gewoon midden in knippen. Handig met vastzetten van die haken.
Bijvoorbeeld zoiets als deze: http://www.ebay.com/itm/2X-Car-Seat-Hea ... 57&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;

Al met al wel een uurtje of vier bezig geweest met één stoel, maar ze zit weer als nieuw. Achteraf blij dat ik naar die stoffeerder geweest ben, ik vond het nog een hele operatie...
Sorry, deze keer geen plaatjes. :(
 #2981  door Jgpeggeman
 
ik moet eerlijk zeggen dat het verwijderen en plaatsen van stoelen zonder memory geen grote klus vind... Ik heb dus afgelopen zaterdag een memory stoel gedemonteerd en gemonteerd, en dat is aanzienlijk meer werk, omdat daar nog een extra kabelboom tbv de spiegels aan zit geknoopt. Gelukkig zaten de kabels niet helemaal naar de spiegels toe getrokken!

Al met al een complete interieur wissel (tussen 2 auto's) ca 2 uurtjes werk
 #2982  door Gert
 
Ik vond het wat meer werk. Meestal is het vier bouten en een paar stekkers. Maar omdat ik zo suf was om de stoel in de onderste stand te laten staan moest eerst die zijbescherming van de stoel af, anders kom je niet bij de gordel. Beter opletten had gescheeld.... zucht.

Maar goed, met installeren blijkt dat ik dat pinnetje kwijt ben, welke vastzit aan die katrol voor de gordelhoogteverstelling. Ik vermoed dat deze er helemaal niet aan zat, want ik had deze ook niet verwijderd. Die verstelling ging ook al erg stroef en heb ik nog gangbaar gemaakt.

Enig onderzoek laat mij zien dat ik het pennetje mis anders kan ik deze niet weer vastzetten. Heeft iemand die liggen of is dat te bestellen? Op de onderdelen sites kom ik deze niet tegen. Niet bij de stoelen en niet bij de gordels?
Het gaat hier om (plaatje geript van die link in het forum-subonderdeel Links):
Afbeelding
 #3221  door Gert
 
En weer roestvrij, met dank aan de beste plaatwerker van de omgeving.

Afbeelding

Afbeelding

Beide zijdes waren overigens ziek... :(
Laatst gewijzigd door Gert op 18 nov 2020, 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.
 #3227  door Cees
 
goed voorbeeld van de rottigheid die een skirt kan verbergen

heb je gelijk een knappe afvoer gemaakt voor je afwatering schuif / kanteldak mits je die hebt
en ik mis de krik punten nu
of zie ik dat nie goed
 #3237  door easy rider
 
Idd. ik trek die skirts er 1 keer per jaar vanaf om de zaak te controleren en schoon te maken. Je wil niet weten wat een meuk er achter vandaan komt.
 #4527  door Gert
 
Zo, een dikke gasveer, klaar om gemonteerd te worden :-D :-D :-D

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Gert op 18 nov 2020, 17:45, 1 keer totaal gewijzigd.
 #7610  door Gert
 
Vandaag even de zes Lucas injectoren verwisseld voor nieuwe. Helaas geen plaatjes, maar het is echt gebeurd. :-D

Als iemand nog wat meent te hebben aan de exemplaren welke uit de auto kwamen: ze zijn van 2006 en hebben ongeveer een ton gelopen. Zien er uit als nieuw, altijd binnen gestaan, nozzle gericht en alleen op zondag door een oud vrouwtje gebruikt.

Afijn, vers luchtfilter erin gedaan. Meteen even zes verse bougies gemonteerd en de gasklepjes even gesynchroniseerd, vind ze fijn. Over een paar maanden APK, dan krijgt ze ook verse olie en worden de klepjes nagekeken en, indien nodig, bijgesteld.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12