E34Forum.nl

Uw E34 uitgebreid voorstellen? Plaats hier je verslag.
 #28767  door Gert
 
Zo zie je maar, nooit maar zo iets aannemen!
Toen de auto eenmaal weer thuis stond hebben we zelf enig onderzoek verricht. Vreemd genoeg kon er al zo een liter of zes koelvloeistof bij in? Dat roept meteen vragen op hoe die gasten bij de ANWB (Logicx) konden weten dat de koppakking lek zou zijn. Dan moet je toch zeker eerst de boel op druk kunnen zetten.
Maar goed, afgevuld, stukje gereden, ontlucht, bijgevuld en afgelopen weekend een paar honderd kilometer gereden zonder problemen.

Wat me wel opviel was dat de vin niet aanslaat als de motor wat heter wordt. Dus ik heb wel een nieuwe visco besteld. Die gaat erop en dan gok ik erop dat het probleem verholpen is.
Toch een meevaller.
Desondanks vervelend dat het zo loopt, voor hetzelfde geld laat je iemand de kop eraf halen wat achteraf blijkbaar niet nodig is....
 #28769  door epmans
 
ahh mooi, dat is goed nieuws.
ik raad je wel aan goed alles vh koelsysteem na te lopen. vaker dat ik lees dat alles na elkaar vervangen wordt omdat het probleem toch weer de kop op steekt.
 #28770  door Gert
 
Ongetwijfeld, het is ook allemaal ouwe troep, dus daar kun je van alles mee verwachten.

Toen ik de auto kocht, liep ze ook warm en loosde de motor koelvloeistof. Dat hadden ze heel handig opgelost door de niveausensor door te lussen, zodat tijdens een proefrit het euvel niet op zou vallen. De auto was destijds ook best goedkoop, dus het vermoeden van een lekke koppakking was ook bij de verkoper gerezen.

Maar tijdens het prepareren voor de RDW keuring kwamen we erachter dat de visco kapot was, die vervangen en vervolgens nog zes jaar en bijna 100.000 km gereden voordat de koppakking wel door was, dat was bij zo'n 267.000 km.

We gaan zien, het is zowiezo een uitdaging om zo'n oud peerd aan de gang te houden. :-)
 #28773  door Gert
 
Ondertussen weer een maand verder en iets van 500 km gereden en het koelvloeistofniveau zakt helemaal niets. Probleem opgelost zover. Gelukkig maar.

Wel iedere keer elektrische storingen, dat heb je met die ouwe zooi.
De ruitensproeier deed het niet meer. Ook de intensief reiniging niet. Dat was even zoeken.
De normale sproeier zit gewoon rechtstreeks op de prik met een massa schakeling, maar de intensiefsproeier niet. Die gaat via het basismoduul.
Achteraf bleek dat er sluiting zat in de intensiefsproeierpomp. Toen ik deze losgekoppeld had, deed de normale sproeier het weer. Kwestie van een nieuw pompje en het werkt weer.

Toen hield de claxon er mee op, zucht. Ook even zoeken. Relais verwisseld en toen werkte ze. Relais weer terugverwisseld en het werkt allemaal weer. Slechte contactjes vrees ik.

Tsja, dat soort dingen heb je iedere keer...

Ondertussen ben ik aan het kijken of ik de koplampsproeiers weer aan kan slingeren. Die had ik ooit afgedopt want de pomp ging stuk en het koppelstuk bleef lekken. Irritant.
Maar goed, ondertussen is dat pompje niet meer leverbaar, maar daar heb ik zowaar een vervanger voor gevonden. Nu nog even andere onderdelen zoeken en wellicht kan ik die functie ook weer tot leven wekken :-)
 #28788  door Gert
 
Nieuw project. De zonneklep is lam... zucht.
Uiteraard een zwarte, die is nergens te vinden. Of heeft hier iemand toevallig een zwarte zonneklep over?
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12