E34Forum.nl

Uw E34 uitgebreid voorstellen? Plaats hier je verslag.
 #3825  door I///M-fan
 
Jij bent goed bezig!

Heb je die onderkant ook op de oprit gedaan?
Nog een lekker lage km. stand heb je nu, en toch al flink genoten..... 8-)
 #3827  door Frank87
 
De onderkant heb ik op een 4 kolommer gedaan bij een bevriende garage. Ik kan daar altijd terecht vanwege de goede contacten met de garagehouder en onze familie. Hij vindt het ook leuk om te zien hoe ik en mijn broertje (E39) met onze auto's bezig zijn.

Zodra mijn vriendin en ik een huis gaan kopen, wordt het sowieso een huis met een garage waar een vierkolommer in zou kunnen. Ik wil dit zelf blijven doen.
 #8888  door Frank87
 
Update:
Inmiddels heb ik ook mijn Aircoprobleem opgelost.

Wat was de klacht:
- Geen controle over het sneeuwvlokje of de AUC/Recirculatie
- Constant lopende compressor
- Compressor liep zelfs bij het signaal van de druksensor aan de DME
- Compressor kon alleen uit door zekeringen / relais te trekken

Wat was de oplossing:
- Een vacuumlekje van een systeem dat lucht in het gasklephuis pompt

Ik heb 2x in dat systeem een vacuumlekje gehad en ook 2x deze situatie gehad waarbij ik de compressor niet meer kon bedienen. De eerste keer dacht ik dat het toeval was.. nu weet ik zeker dat dat vacuumlekje ook met de compressor te maken had.. Hoe gek het ook klinkt.

 #8910  door Frank87
 
Dat is een goede Gijs!

Ik heb ook nog een onverklaarbaar gier geluid dus ik denk dat ik dat systeem eens ga bekijken.

Je komt inderdaad bij een rond tonnetje uit.
 #8932  door Frank87
 
Update:
4x gloednieuwe Vredesteins op Styling 16.. Maakt de auto een stuk stoerder..

Afbeelding
 #8934  door Theo
 
Mooie auto, mooie velgen, nieuwe banden, allemaal mooi.

Maar ik zit eigenlijk te wachten tot je een keer een eigenhandig gereviseerde automaatbak gaat monteren.
 #8939  door Frank87
 
Ik ben van plan om spoedig de net-niet-goede automaat weer uit elkaar te halen om te kijken waarom de revisie fout ging.

- De omvormer is goed
- Het brein is goed
- De pomp is goed

Ergens bleef dus een koppeling hangen of werd niet geactiveerd. We gaan het zien. Als ik dat probleem heb opgelost en ik ontdek verder niets geks, ga ik weer een keer de bak wisselen.
 #8941  door Theo
 
Dan heb ik iets gemist zeker, je hebt al een keer een zelfgereviseerde bak geprobeerd dus?
 #8942  door Frank87
 
Dat ging zo:
- Monteren enz. probleemloos
- Afvullen enz. probleemloos

Rijden:
- P->R->D of terug voelde perfect, geen schokken
- 1->2->3->2->1 voelde perfect. Echt perfect schakelen
- Vanaf de 4 kreeg ik een foutmelding en blokkeerde de automaat (ik reed rustig)

Ik denk dus dat een koppeling niet uit wil of juist niet aan wil waardoor ik niet in de 4 kan. De foutmelding was "Turbine sensor" dat betekent dat de ingaande en uitgaande sensor iets anders meten dan de computer verwacht.

De bak is inmiddels weer omgewisseld dus hij kan weer uit elkaar. Het brein komt uit mijn oude bak dus dat werkt sowieso. Daar is 30.000 op gereden.

Nu ik klaar ben met studeren en 40-50 uur maak.. besef ik wel dat ergens tijd voor nemen steeds lastiger is.
 #8943  door easy rider
 
Frank87 schreef:...Nu ik klaar ben met studeren en 40-50 uur maak.. besef ik wel dat ergens tijd voor nemen steeds lastiger is.
Welkom to the club :mrgreen: