E34Forum.nl

Uw E34 uitgebreid voorstellen? Plaats hier je verslag.
 #3596  door Theo
 
Het hoort wellicht bij de tijdgeest van begin jaren 90, niet bij die van begin jaren 80 in ieder geval.

Mijn standaard 83-er E28 528i (met 3.5 blok) draait rond de 145 km/u bij 3000 toeren, heerlijk op de lange afstand. De 97-er Audi A4 2.4 die ik pas geleden had draaide ook die toeren, ook heerlijk op de lange afstand.

Maar waarom zoveel verschil tussen een automaat met vijf versnellingen en een handbak met vijf versnellingen. Een fractie verschil kan ik me voorstellen, maar die reuzensprong is mij echt een raadsel.

En voor Frank: ik zou niet met de originele bandenmaat gaan klooien. In de breedte geen probleem, maar qua afrolomtrek en dus ook de hoogte van je band, is er niet veel speelruimte over voor je het negatief gaat merken in je weggedrag.
 #3601  door easy rider
 
GijsJUH schreef:Voordeel van de handbak is dat je ook écht een 5-bak hebt...
Een automaat heeft eigenlijk 6 versnellingen, als je een 5HP hebt dan. Je hebt 5 slippende versnellingen en 1 lock-up wat het totaal op 6 brengt.
 #3617  door Frank87
 
Update:

AngelEyes zitten er op. Ik heb besloten de oranje knippers te laten. Dit past toch beter bij Diamantzwart i.c.m. shadowline dan die felle grijs/zilveren.

Afbeelding
 #3619  door Scooby Doo
 
easy rider schreef:
GijsJUH schreef:Voordeel van de handbak is dat je ook écht een 5-bak hebt...
Een automaat heeft eigenlijk 6 versnellingen, als je een 5HP hebt dan. Je hebt 5 slippende versnellingen en 1 lock-up wat het totaal op 6 brengt.
Yup, en bij de minste molshoop onderweg gaat die een versnelling af (tds toch) :shock:
 #3633  door Bart Jansema
 
Staat hem mooi Frank!
 #3634  door easy rider
 
Scooby Doo schreef:...en bij de minste molshoop onderweg gaat die een versnelling af (tds toch) :shock:
Niet bij een goed afgestelde TDS. Die gaat in lock-up bij 90km/h en als je de verbruiksmeter onder de 10 houd schiet hij er niet meer uit.

@Frank. Welk merk AngelEyes heb je daar nu?
 #3639  door Jgpeggeman
 
Leuk die engelenoogjes... Volgens mij zijn dat depo's of niet?

Heb zelf ook weer zo'n setje liggen, maar wil ze geel hebben icm xenon!
 #3640  door Frank87
 
Geen idee wat voor merk. Voor weinig van Epmans overgenomen om te kijken of het me bevalt. Op termijn (als ook de auto gespoten wordt) gaan er sowieso gloednieuwe in van een "goed" aftermarket merk. Ik moest ook e.e.a. met kroonstenen en isolatie doorverbinden omdat de aansluiting van stadslicht (de ringen) niet klopte. Dit is dus tijdelijk (max. 1 jaar).
 #3643  door easy rider
 
ok. Ik ben zelf ook een set angeleyes aan het prepareren waarbij de lampen en knipperlichten (witte) aan de bovenkant een oranje balk hebben. In het knipperlicht komt een 6000K ledlamp die met de angeleyes ringen constant brand maar bij knipperen naar oranje gaan. Binnenkort foto's in mijn eigen topic.
 #3817  door Frank87
 
Vandaag de motorolie gedaan. Ik heb in de zomer de auto met 231.000 gekocht en ik zit nu op 255.000. Dit is al de tweede oliebeurt. Tevens afgelopen week op de oprit de handremschoenen en veren gedaan. Handrem is dus ook weer goed voor 20 jaar.

Ook heb ik de onderkant vocht / vetvrij gemaakt. Hierna heb ik de gehele bodem in een bitumen laag gezet. Alle leidingen nagelopen en daar waar vliegroest zat de leidingen opgeschuurd, gegrond, afgelakt en ook in de bitumen gezet. Het subframe voor had ook hier en daar wat vliegroest. Deze heb ik ook helemaal hersteld.

De auto is nu definitief winterklaar. Goede nieuwe winterbanden en een compleet behandelde underbody.