E34Forum.nl

Uw E34 uitgebreid voorstellen? Plaats hier je verslag.
 #12502  door E-volve
 
Leuk, nog een trackday touring! Ik heb de ex-verhuiswagen en de lol is juist dat het een touring is, dat het gewoon wat anders is :)

Waar heb je die movit's vandaan, bij Dick H? Kost zo'n set nu tegenwoordig?
 #12503  door ivo
 
Die Movit's komen uit zijn eigen magazijn denk ik, korte lijntjes ;)
 #12508  door Dick
 
Klopt, ik heb als vertegenwoordiging voor Nederland recht op een demo set vinden ze. Dat is dus deze geworden. 370mm 6 zuiger voor en 342mm 4 zuiger achter.
 #12521  door E-volve
 
Juist, had al zo'n vermoeden ;-)

Zou het wel graag willen, maar zo'n set komt waarschijnlijk wel op 4 digits uit gok ik zo?
Eerst de 24 klepjes maar eens laten springen, dan klop ik misschien nog eens bij je aan.
 #12524  door Dick
 
De installatie welke op mijn 540 zit is absolute overkill. Dit zetten we normaal gesproken op auto's met 500 of meer pk. Niet echt noodzakelijk met slechts 286pk dus ;)
 #12529  door E-volve
 
Ja ik ben allang blij met 345 mm op de vooras ;)

Is zo'n 4,4 conversie niets voor je? Dan heb je uberhaupt een M5+, zeker vanwege de betere gewichtsplaatsing en stuurgedrag.
 #12540  door Dick
 
Ooit, later, en dan nog pas veel later daarna zal ik eens denken aan een E39 M5 motor.
 #17896  door Dick
 
Het is een tijd stil geweest rond de 540i maar er is weer wat beweging.

De Touring is voorbereid om te laten spuiten. Na een kleine aanrijding met een boom in Zweden was de auto grotendeels grijs, met een donker blauwe motorkap, een rood rechter voor scherm en zwarte bumpers..... Dat beviel me toch niet zo dus besloten om de auto geheel te laten spuiten. Het hoeft geen kunstwerk te worden dus niet alle beschadigingen zijn verwijderd maar dat ze een stuk strakker zal worden is wel zeker. Gisteren heb ik haar afgeleverd bij de spuiter. Ik ben zeer benieuwd naar het resultaat.
 #17945  door easy rider
 
Wordt het een complete respray en wat kost zoiets dan?
 #17955  door Dick
 
Ja, complete respray. Ik heb 'm zelf kaal gemaakt en samen met een schadehersteller strak gemaakt en geschuurd. Spuiten uitbesteed. De totale kosten zullen zo rond de €1700 uit komen. Daarvoor zijn dan de deurposten e.d aan de binnenkant niet gespoten. Dat doe ik dan weer zelf.