The Story.
17 en klaar voor een missie, dat was het gevoel wat ik kreeg bij een oude verwaarloosde Bmw e34.
Aangezien de auto was aangemeld voor een school opdracht (slopen) moest ik haast maken de auto eerder te bemachtigen dan dat mijn praktijk leraar dat deed.
Met heel veel mazzel kwam mijn grote droom dan ook uit, te horen dat ik de auto mocht komen ophalen in Zeeland.
Ja en toen? dat dacht ik ook
Tijd om met mijn huidige baas van Peugeot te onderhandelen of we de wagen niet met de auto ambulance konden ophalen. In mijn ogen voldeed dat wel als kerst geschenk.
Doe maar starten dacht ik hier.
Even een kiekje of het allemaal wel echt was. (Toch je eerste auto)
Na het uitladen fluisterde de M20 motor mij al Tikkend die toch echt op was met 3 Ton op de Teller.
Zo gek als het was bleek tijdens het sleutelen dat er een complete drijfstang lager was uitgelopen. Echter bleef de motor gewoon draaien. (wonder de zuiger de klepjes niet geraakt heft
Hier werd mij de deugelijkheid van de m20 wel bevestigd.
Tijd voor meer zakgeld dacht ik (Dit werd dus meer werken....)
Na het vliegwiel er weer op gekregen te hebben, ben ik begonnen met het reviseren van de cilinderkop.
Deze was zodanig ingelopen is dat de klepjes genoeg ruimte hadden om een menig draaiorgel te overstemmen.
Na een weekend hard klussen, en alle pakkingen/ keeringen vervangen te hebben, stond ik te trappelen om te gaan rijden.
Fantastisch om een motor te horen draaien als je hem net in elkaar heb gezet.
To be continued...
17 en klaar voor een missie, dat was het gevoel wat ik kreeg bij een oude verwaarloosde Bmw e34.
Aangezien de auto was aangemeld voor een school opdracht (slopen) moest ik haast maken de auto eerder te bemachtigen dan dat mijn praktijk leraar dat deed.
Met heel veel mazzel kwam mijn grote droom dan ook uit, te horen dat ik de auto mocht komen ophalen in Zeeland.
Ja en toen? dat dacht ik ook
Tijd om met mijn huidige baas van Peugeot te onderhandelen of we de wagen niet met de auto ambulance konden ophalen. In mijn ogen voldeed dat wel als kerst geschenk.
Doe maar starten dacht ik hier.
Even een kiekje of het allemaal wel echt was. (Toch je eerste auto)
Na het uitladen fluisterde de M20 motor mij al Tikkend die toch echt op was met 3 Ton op de Teller.
Zo gek als het was bleek tijdens het sleutelen dat er een complete drijfstang lager was uitgelopen. Echter bleef de motor gewoon draaien. (wonder de zuiger de klepjes niet geraakt heft
Hier werd mij de deugelijkheid van de m20 wel bevestigd.
Tijd voor meer zakgeld dacht ik (Dit werd dus meer werken....)
Na het vliegwiel er weer op gekregen te hebben, ben ik begonnen met het reviseren van de cilinderkop.
Deze was zodanig ingelopen is dat de klepjes genoeg ruimte hadden om een menig draaiorgel te overstemmen.
Na een weekend hard klussen, en alle pakkingen/ keeringen vervangen te hebben, stond ik te trappelen om te gaan rijden.
Fantastisch om een motor te horen draaien als je hem net in elkaar heb gezet.
To be continued...