Mijn 520i van bouwjaar 1990 heeft een origineel alarm (rood lampje in het ventilatierooster op het dashboard)
Nou heb ik de auto gekocht in rijdende staat.
Maar na de vakantie wou ik hem even verplaatsen, maar niks gebeurde, behalve het ratelen van de starter. Nog een paar keer geprobeerd, maar telkens hetzelfde.
Ik dacht dat het de batterij was, dus die maar even aan de druppellader gehangen. Die was snel weer geladen.
Het probleem is dat die ook weer snel ontladen is… al ben ik niet zeker of dat zo hoort als je hem aan de lader hangt.
Enfin, doordat de starter bleef hangen vermoedde ik dat deze kapot was. Ondertussen een nieuwe starter gemonteerd. Eerst zei de nieuwe starter alleen -klik-.
Dus… de batterij nog maar eens opgeladen gedurende een volledige nacht. Vanmorgen. Dan nog eens geprobeerd en de starter ratelt weer net zoals de oude starter…
Heel vreemd, ligt het dan aan de starter? Of is de batterij toch kapot?
Ik wil nu eerst zeker zijn of het de batterij is of eventueel het alarm.
Is het mogelijk dat je kan starten of dat je alleszins je lampjes krijgt op het instrumentenpaneel, als het alarm moeilijk doet?
Hoe kan ik beter checken of de batterij nog voldoende capaciteit heeft om de motor te starten?
Bedankt mensen!
Nou heb ik de auto gekocht in rijdende staat.
Maar na de vakantie wou ik hem even verplaatsen, maar niks gebeurde, behalve het ratelen van de starter. Nog een paar keer geprobeerd, maar telkens hetzelfde.
Ik dacht dat het de batterij was, dus die maar even aan de druppellader gehangen. Die was snel weer geladen.
Het probleem is dat die ook weer snel ontladen is… al ben ik niet zeker of dat zo hoort als je hem aan de lader hangt.
Enfin, doordat de starter bleef hangen vermoedde ik dat deze kapot was. Ondertussen een nieuwe starter gemonteerd. Eerst zei de nieuwe starter alleen -klik-.
Dus… de batterij nog maar eens opgeladen gedurende een volledige nacht. Vanmorgen. Dan nog eens geprobeerd en de starter ratelt weer net zoals de oude starter…
Heel vreemd, ligt het dan aan de starter? Of is de batterij toch kapot?
Ik wil nu eerst zeker zijn of het de batterij is of eventueel het alarm.
Is het mogelijk dat je kan starten of dat je alleszins je lampjes krijgt op het instrumentenpaneel, als het alarm moeilijk doet?
Hoe kan ik beter checken of de batterij nog voldoende capaciteit heeft om de motor te starten?
Bedankt mensen!