Dorpel laswerk afgeslepen en in de plamuur gezet zodat het enigzins netjes is. Kan beter maar daar heb ik nu het geduld niet voor.
Gladgeschuurd , in de anti steenslag en zwart gespoten.
IMG_20230710_143712.jpg
Touring combo
IMG_20230710_211350.jpg
Oh ja ook nog de hydraulische bollen besteld voor de niveau regeling. Was nergens meer te krijgen dus dan maar via de dealer, echter zijn ze daar nu ook in back-order...
Dan maar verder met andere technische zaken. De motor. Deze loopt sinds aanschaf van de auto totdat de motor een beetje op temperatuur is op 7 cilinders. Ding lekte ook als een zeef door de kleppendekselpakkingen, deze waren dan ook gerecycled met hulp van vloeibare pakking. Iets waar ik een hekel aan heb.
Zodoende maar de pakkingen en ook meteen de bougies vervangen
Op een vieze kleppendeksel na zag de motor er van binnen nog top uit.
IMG_20230711_213838.jpg
Tja..
IMG_20230711_215352.jpg
Alles schoongemaakt uiteraard.
Ook nog ontdekt dat 1 bobine los zat. Had even een eureka momentje maar na deze weer juist te monteren merkte ik geen verschil. Das ook bijzonder. Alle bobines nog getest met lopende motor, bij elke bobine los gekoppeld merk ik verschil in de loop van de motor.
Vervolgens stekker van de LMM los gehaald en opeens loopt hij stukken beter. Nog niet perfect uiteraard.
Daarom maar een andere geteste lmm gehaald voor een 3.0 M60 en die geïnstalleerd. Wederom geen verschil. Nog steeds beter met stekker los.
IMG_20230716_161516.jpg
Hele motor zowat ondergespoten met remmenreiniger op zoek naar een vacuumlek maar niks kunnen vinden.
Nu werd mij getipt de carterventilatie te checken. Schijnbaar wil het membraam achterop de luchtinlaat het wel eens begeven wat ook kan zorgen voor een slechte loop van de motor. Als iemand daar meer over weet dan hoor ik het graag.
Houd mij iig lekker bezig.