E34Forum.nl

Uw E34 uitgebreid voorstellen? Plaats hier je verslag.
 #28726  door P.K.
 
Machiel schreef:Mooi verslag weer! En mooi dat het is opgelost!
Dankje! Heel blij mee, als dit het niet was zou ik mij wel zorgen gaan maken :lol:

Wachtend op het spatbord alvast bezig geweest met de radio.
Hier zat een Kenwood radio in die mij simpelweg niet beviel. Omdat het een modern ding is kan je lekker veel instellen en heeft hij de beschikking over bluetooth, alleen de kleur van het display (wit) kan niet worden gewijzigd naar rood/oranje...
IMG_20230804_143336.jpg
Daarom eerst een begin jaren 90 Philips cassette radio erin gezet, maar deze viel van ellende uit elkaar.

Uiteindelijk mijn oude BMW Business RDS terug kunnen kopen/ruilen. Paar jaar geleden verkocht aan een kennis, die had hem nog liggen. 8-)
Deze specifieke radio zat destijds in mijn groene E30 bij aankoop (in 2014) en zit nu dus in de groene E34.
IMG_20230804_180627.jpg
Moet nog wat dingetjes aansluiten dus hij zit er nog niet helemaal in. Cassette speler doet het niet en moet nagekeken. Ben er wel erg blij mee want het past perfect bij de rest van de verlichte knoppen. Ook al iets van een bluetooth module gevonden die op de cd wisselaar aansluiting past. Een interessante optie wat de radio iets moderner maakt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #28727  door Machiel
 
Ja, dit wil je! Zelf ook nog steeds heel blij met mijn originele BMW radio cassettespeler die ik ooit van forumlid MV525i heb gekregen. Ter vervanging van zo’n ‘modern’ ding met overdadig blauw licht.

Ik zit momenteel in Spanje en weet dat het in Nederland niet zo warm is. Maar dat het zo koud was … :lol:
 #28733  door P.K.
 
Machiel schreef:Ja, dit wil je! Zelf ook nog steeds heel blij met mijn originele BMW radio cassettespeler die ik ooit van forumlid MV525i heb gekregen. Ter vervanging van zo’n ‘modern’ ding met overdadig blauw licht.

Ik zit momenteel in Spanje en weet dat het in Nederland niet zo warm is. Maar dat het zo koud was … :lol:
Heb niks tegen een moderne radio, mits het een goede is.. :lol:

En de temperatuur is inderdaad erg koud, is dan ook een hele coole auto natuurlijk... 8-)

Van de week de auto weer voorzien van beide spatborden. Die ene lag nog bij de hersteller om er een onderkantje aan te lassen. Echter al 3 weken en het zou nog eens 3 weken duren vanwege de vakantie. Maar opgehaald dus, beetje behandeld tegen de roest en op de auto gezet.

Daardoor ook de gelegenheid gekregen om de touring te wassen na ruim een jaar. Lag een hoop stof op:
IMG_20230812_144051.jpg
Had wel resultaat van het werk :D
IMG_20230812_153435.jpg
Gelijk ook maar 'even' gekleid en in de wax gezet. Best een grote auto :lol:
T.z.t komen de BBS velgen er nog onder, eerst de 15 inch, wordt hij nog mooier van.
IMG_20230813_150130.jpg
En als laatste vandaag voorzien van een oliebeurt bij 460339 km.
IMG_20230813_155729.jpg
Nu zo goed als klaar voor een APK. Alleen nog knipperlicht in spatbord repareren (nee ligt helaas niet aan het lampje) en dan zien waar het schip strand, of niet.

Had ook nieuwe hydraulische bollen besteld voor de niveauregeling bij BMW. Stond gelijk in backorder en paar dagen later hebben ze de order geannuleerd want levering zou langer dan 6 maanden duren.

Nu bij Schmiedmann 2 stuks besteld voor de helft van de prijs zo'n beetje. Deze worden eind september hopelijk geleverd.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #28734  door Coach
 
Zo'n Touring blijft toch wel trekken zeg. Een vriend van mij heeft een 518i, maar krijg 'm nog niet zo gek dat ie 'm aan mij verkoopt. Ik had die 518i van mij nooit moeten slopen, maar gewoon moeten laten lassen. Stom, achteraf.
 #28738  door P.K.
 
Coach schreef:Zo'n Touring blijft toch wel trekken zeg. Een vriend van mij heeft een 518i, maar krijg 'm nog niet zo gek dat ie 'm aan mij verkoopt. Ik had die 518i van mij nooit moeten slopen, maar gewoon moeten laten lassen. Stom, achteraf.
Die calypso touring van jou was idd een mooie, maar soms moet je keuzes maken en achteraf is het altijd mooi praten ;)

Gewoon op zoek gaan naar zo'n ding als je er een wilt. Of wachten tot er wat leuks voorbij komt voor een mooi prijsje.

De V8 mag woensdag voor de APK, ben benieuwd.
 #28739  door P.K.
 
Hoppatee, vandaag is de Touring voor de APK geweest en zonder opmerkingen goedgekeurd :D

Kan er nu mooi van gaan genieten terwijl ik langzaam aan kleine dingetjes aan ga pakken.
 #28771  door P.K.
 
2,5 maand en bijna 5000 km later (huidige tellerstand voorbij de 465.000) nog steeds dik tevreden met de touring. Gebruik 'The Guzzler' vrijwel elke dag.

Met zulke looks...
IMG_20230828_154935.jpg
En zo'n interieur is dat natuurlijk ook geen straf 8-)
IMG_20230828_154349.jpg
Geen olie of kvs verbruik gehad, wat ik bizar vind voor een auto met deze km stand.

De touring ook al ingezet als werkpaard, daar is het immers een touring voor:

Mooi 'houten' laadvloertje :lol:
IMG_20230928_202401.jpg
Afneembare trekhaak ook uitgeprobeerd. Deze zat nog keurig in het tasje met de sleutel alsof hij nog nooit gebruikt was.
IMG_20231016_122734.jpg
Diezelfde trekhaak heeft de auto ook al gered toen er in de file een VW Polo achterop reed. Ik had het dopje op de kogel stuk, hij de kentekenplaat en voorbumper... Trekhaak laat ik dus mooi even zitten...

Vorige week begaf de kofferbaksluiting het opeens. Bleef de kofferbak niet dicht. Vakkundig opgelost met een bundelbandje en later door de sluiting te vervangen met een nieuwe van de dealer. Had alleen het veertje stuk maar toch.. Kan er weer 29 jaar tegen aan.
IMG_20231029_201321.jpg
IMG_20231102_203315.jpg
Van iemand uit de E30club ook nog twee drukbollen mogen lenen totdat de nieuw bestelde exemplaren binnen zijn. Op een E30 had je ook de optie voor niveauregeling op de 6 cilinder tourings en de drukbollen zijn daarvan hetzelfde. Echter zitten ze bij de E30 in de kofferbak onder het reservewiel i.p.v. onder de auto.

Afgelopen zondag beide bollen omgewisseld en dat heeft het probleem met de vering achter opgelost :D
Wereld van verschil in rijcomfort. Kan nu weer over drempels zoals ik gewend ben met een E34.

Voor wie dit probleem ook heeft en wil weten hoe het zit raad ik aan de volgende video even te bekijken:

Hierin zie je hoe het zit bij een E32 (zelfde als bij E34 Touring) en kan je ook zien hoe je de drukbollen kunt testen als ze onder de auto vandaan zijn. Dat is namelijk heel simpel door er bijvoorbeeld een bundelbandje in te drukken, gaat hij tot het eind van de bol dan is het membraam in de bol stuk. Gaat hij een klein stukje dan is deze nog goed. Ook is het aan te raden de leiding van de bol naar de schokdemper te demonteren als een geheel met de drukbol (ipv onder de auto te demonteren). Zo kan je de bol in de bankschroef zetten en de leiding goed loshalen zonder de boel te slopen.

What next?
De E34 geeft bij elke start aan dat de ruitensproeiervloeistof op is. Of het reservoir voor het achterraam is leeg of de sensor is stuk. Mooiste is als je instapt dat hij niks te zeuren heeft natuurlijk

Een van de 2 beugels van de uitlaatdemper heeft het begeven, is net nieuwe voor besteld.

T.z.t. moet ik de luchtinlaat nog vervangen, is nu professioneel dichtgetaped.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #28782  door P.K.
 
Weer wat kilometers erbij en de 530i toont nog steeds aan de perfecte daily driver te zijn.
IMG_20240119_081239.jpg
In de sneeuw is wel te merken dat het een zware auto is, glijdt echt alle kanten op. Volgend jaar misschien toch winterbanden er onder.

Ook ontdekt dat in de touring 2 bomen van 2,5 meter passen :lol:
IMG_20231209_144303.jpg
Afgelopen weekend de pekel er weer af gewassen. Dan zie je weer wat voor mooie auto er onder het vuil zit. 8-)
IMG_20240121_141400.jpg
Eind 2023 nog een nieuw hobby projectje gekocht. Een E28 518 met een leuk setje velgen eronder..
E28 staat al zo'n 4 jaar stil zonder APK. Bedoeling is deze oldtimer weer de weg op te krijgen.
IMG_20231215_212113.jpg
Deze velgen wil ik opknappen (harten weer in het zilver spuiten) en voorzien van nieuwe banden.
Kunnen die mooi als zomerset onder de 530i. Moet alleen de voorzijde eigenlijk wat omlaag.

Uiteraard al even gepast. Huidige bandenmaat klopt niet dus dat helpt ook niet met de 'wheel gap'.
IMG_20231219_213842.jpg
IMG_20231219_213854.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #28785  door andre
 
Leuk topic hoor,

En een witte E28 , dat is wel erg gaaf (heb ik ook gehad) en de M-techs zijn een mooie bonus, maar inderdaad helemaal zilver zou wel mooier zijn.
Mijn E34 staat eigenlijk al te lang binnen.......... ;)