Is waarschijnlijk een bij E34’s ingebouwde veiligheid. Als je via de CV (sleutel of afstandsbediening) de auto op slot doet en hij springt direct weer open dan is dat een teken dat 1 van de gecontroleerde componenten niet sluit. Bij mijn weten is dit alleen van toepassing op deuren en kofferbak (dus niet het tankklepje en de motorkap). Als een van de deuren niet mee sluit dan is dat te zien aan de pin (dat ding bovenaan je deurbekleding), dan zit het probleem dus bij de betreffende deur. In de meeste gevallen, zowel bij sedan als touring, zit het probleem in de kabelboom van de kofferbak/achterklep. Alle deuren sluiten dan wel maar de kofferbak/achterklep niet. Bij auto’s van vóór de facelift (plm 1992 en ouder) sluit de rest wel na de tweede keer vergrendelen, maar het probleemkind niet (ergo: probleemkind gevonden, oorzaak dáár zoeken). Na de facelift ben ik niet zeker van het gedrag van de CV maar wel van de ingebouwde waarschuwing, er gaat iets niet mee op slot. Nogmaals: Kabelboom van de kofferbak (uit mijn hoofd de linker) is de eerste verdachte.
E39 528iA M52TU
525iAT Edition M50 (verkocht)
518iT Edition M43 (Verkocht)
E36 320i Exe M52 (Verkocht)
525iT Exe M50 (Verkocht)
520i M50 (Overleden)
E30 318i M40 (Verkocht)
525iAT Edition M50 (verkocht)
518iT Edition M43 (Verkocht)
E36 320i Exe M52 (Verkocht)
525iT Exe M50 (Verkocht)
520i M50 (Overleden)
E30 318i M40 (Verkocht)