Beste e34 liefhebbers,
Deze week mijn 525i touring bij Offenga opgehaald. Wát een verschil zeg!
Voordat ik vertel wat er allemaal gedaan is, zal ik de auto even introduceren.
De auto is van 1991 en is in 1993 op kenteken gezet. En het betreft een non-vanos model.
Velours interieur, geen airbag (wel het m-stuur), OBC II, airconditioning, cruisecontrol, shadowline.
KM-stand is 310k.
De reden waarom ik een jaar geleden juist deze auto gekocht heb zijn de volgende:
- Non-vanos
- Nagenoeg geen roest (vind er maar een)
- Geen dakrails of open dak
- 100% origineel (met wieldoppen etc.)
- Cruisecontrol
- M-stuur
Wat heb ik aan de auto veranderd:
- 8-serie velgen
- Eibach veren -20mm voor / H&R veren -10mm achter
- Nieuwe vloermatten
- Stuurwiel gerenoveerd
- Goede radio (netjes + super geluid)
- Filters + olie vervangen
Nu terug naar mijn inleiding. De auto is voorzien van niveauregeling op de achteras.
De demping van de achteras was bij aanschaf nihil. Super oncomfortabel en echt knalhard.
Offenga heeft naar aanleiding daarvan de volgende zaken aangepakt:
- Nieuw SLS Sachs dempers gemonteerd + nieuwe veerbollen + nieuwe hydrauliek leidingen.
- Schijven + blokken rondom.
- Speling uit stuurkolom verwijderd.
Dit is zeker niet een klus die je zelf moet gaan ondernemen.
Tenzij je autotechnicus bent en de beschikking hebt over een brug en een magazijn vol vintage onderdelen.
Het kostte me een paar euro's, maar wát een transformatie zeg.
Ik ben enorm te spreken over wat ze bij Offenga gedaan hebben.
De auto rijdt geweldig. De motor heeft veel toeren nodig en 190pk is vandaag de dag echt niet veel.
Maar alles is zo heerlijk analoog. De auto voldoet nu volledig aan mijn verwachtingen.
Deze gaat niet meer weg
Deze week mijn 525i touring bij Offenga opgehaald. Wát een verschil zeg!
Voordat ik vertel wat er allemaal gedaan is, zal ik de auto even introduceren.
De auto is van 1991 en is in 1993 op kenteken gezet. En het betreft een non-vanos model.
Velours interieur, geen airbag (wel het m-stuur), OBC II, airconditioning, cruisecontrol, shadowline.
KM-stand is 310k.
De reden waarom ik een jaar geleden juist deze auto gekocht heb zijn de volgende:
- Non-vanos
- Nagenoeg geen roest (vind er maar een)
- Geen dakrails of open dak
- 100% origineel (met wieldoppen etc.)
- Cruisecontrol
- M-stuur
Wat heb ik aan de auto veranderd:
- 8-serie velgen
- Eibach veren -20mm voor / H&R veren -10mm achter
- Nieuwe vloermatten
- Stuurwiel gerenoveerd
- Goede radio (netjes + super geluid)
- Filters + olie vervangen
Nu terug naar mijn inleiding. De auto is voorzien van niveauregeling op de achteras.
De demping van de achteras was bij aanschaf nihil. Super oncomfortabel en echt knalhard.
Offenga heeft naar aanleiding daarvan de volgende zaken aangepakt:
- Nieuw SLS Sachs dempers gemonteerd + nieuwe veerbollen + nieuwe hydrauliek leidingen.
- Schijven + blokken rondom.
- Speling uit stuurkolom verwijderd.
Dit is zeker niet een klus die je zelf moet gaan ondernemen.
Tenzij je autotechnicus bent en de beschikking hebt over een brug en een magazijn vol vintage onderdelen.
Het kostte me een paar euro's, maar wát een transformatie zeg.
Ik ben enorm te spreken over wat ze bij Offenga gedaan hebben.
De auto rijdt geweldig. De motor heeft veel toeren nodig en 190pk is vandaag de dag echt niet veel.
Maar alles is zo heerlijk analoog. De auto voldoet nu volledig aan mijn verwachtingen.
Deze gaat niet meer weg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.