Hoi Johan. Respect je brede aanpak en zo jouw prachtige auto(kleur!) rijdend te houden. Misschien iets te snel de eerdere post door gelezen, maar heb de km-stand niet zo gauw gezien. Hoeveel staat er op de teller? Groeten, Danny
Machiel schreef: ↑05 aug 2021, 23:28 En? Merk je het verschil? Ik voelde destijds na mijn VANOS revisie beduidend meer trekkracht bij lage toeren. Maar inmiddels merk ik dat eigenlijk niet meer. Zal wel gewenning zijn.Zag dat ik je bericht gemist had. Nee, ik voelde niet echt een verschil voor en na. Had ik ook niet toen ik de vanos van de e39 gedaan heb. Maar het ratelgeluid is wel verdwenen.
johan525 schreef: ↑26 okt 2020, 08:13 Dit weekend de ontluchting van de tank maar eens aangepakt. Ik heb de afgelopen tijd de e34 veel gebruikt en elke keer met een volle tank kwam mij een benzine lucht tegemoet....ook als ie thuis op de oprit stond.Ik heb waarschijnlijk precies hetzelfde probleem: lekkage bij de ontluchting. Symptomen in ieder geval hetzelfde: benzinestank bij volle tank en verdachte plekken bij de ontluchting. Zie ook de (omgekeerde ) foto hieronder. Er is alleen een verschil: ik heb maar één krik (plus vier assteunen) tot mijn beschikking. Gaat het me daarmee ook lukken, of moet je echt twee krikken hebben?
Onder de auto gekeken en aan de voorkant een natte plek gevonden op de tank waar de ontluchtingsleiding uitkomt. Achter op de tank kwam ik een hele creatieve oplossing tegen met heel veel slangenklemmen en rubber brandstofslang. Omdat ik geen zin heb om de tank 2 keer te laten zakken die ook maar vervangen door een originele.
Achteraf viel het mij nog mee. Autootje omhoog en dan met 2 krikken de tank ondersteunen.
Daarna door het ontstane gat de slangen vervangen. Voor de voorste moest ik nog een hitteschild van de uitlaat loshalen. Maar het lijkt erop dat die eraf kan met de reden om deze slang te vervangen.