E34Forum.nl

Stel je even voor aan de andere E34 liefhebbers op dit forum.
 #27366  door johan525
 
Net aangemeld dus zal mij en mijn e34 even voorstellen. Ik ben dus Johan...maar das niet heel interessant.....wat veel interesanter is is dat ik sinds een paar jaar in het bezit ben van een oxfordgroene e34 525i uit 1994. Hij wordt gebruikt als hobby auto. Denk dat ik er meer aan sleutel dan mee rij :lol: De auto is al een lange tijd in mijn vizier. Hij was eerst van een goede vriend van mijsinds ca 2007. Toen is de auto in 2012 bij een andere vriend terrecht gekomen. En nu is ie van mij!

Voordeel is dat ik de vorige eigenaren heb kunnen motiveren om extra opties in te bouwen en is deze dus perfect voor mij :mrgreen: Nadeel is dat beide eigenaren wel van rijden houden...dus de kilometerstand is redelijk opgelopen.

De auto in 2012 op vakantie:
e34_2012.jpg
Kort na aanschaf zelf de koppakking eruit gereden. Nadeel van veel rijden of eerder leeftijd want de oude pakking was redelijk rot. Voordeel van de Corona crisis was dat ik alle tijd had in April om deze netjes te vervangen:
e34_koploos.jpg
De auto in 2020:
e34_2020.jpg
Ik moet nog een aantal dingen doen voordat ik ermee tevreden ben:
*Dorpels netjes dichtlassen. Ligt nu een opgelaste plaat op
*deuken in beide voorschermen, bestuurdersdeur en rechter achterdeur. Helaas al de 2e deuken ronde waarbij de eerste is opgelost daardot Ivo zijn e34 heeft gesloopt.
*Airco laten vullen (lekke condenser is al vervangen)
*Auto volledig poetsen
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #27370  door Machiel
 
Welkom! Wat is je kilometerstand? Er zijn forumleden die de 600.000 hebben aangetikt, dus waarschijnlijk kun je nog wel even vooruit. :lol:
 #27371  door danny-ex-touringE34
 
Hallo Johan. Welkom hier en veel leesplezier. Bij hoeveel kms ging de koppakking eruit?
Mijn, helaas vervangen 525 touring, had 607xxx op de teller en nog steeds dezelfde koppakking(op lpg). Trok er 's zomers een 1300kg caravan mee naar zuid-frankrijk. Verbaast mezelf ook dat deze pakking nog nooit vervangen hoefde te worden(kende de historie). Groeten, Danny
 #27373  door johan525
 
De auto heeft ongeveer 450k gelopen. En daar is de koppakking er dus ook bij uitgevlogen.

Wat er precies is gebeurd blijft een raadsel. Het is wel duidelijk te zien dat deze bij cilinder 6 druk in het koelsysteem pompte. De achterste gaten voor kopbouten waren ook echt ranzig en heb ik met een tap ontdaan van zwarte prut.

Wou nog even een foto toevoegen...maar kan de optie niet meer vinden...
 #27437  door Jgpeggeman
 
welkom hier! mooie wagen hoor! zuinig op zijn, ze beginnen schaars te worden
 #27505  door johan525
 
Kleine update - Airco is onderhand gelukt. Was toch weer meer werk dan gehoopt. Ben vanwege een lamlendig tempo en wachttijden er toch een dag mee zoet geweest.

De condenser had ik vorig jaar al laten vervangen nadat afpersen met stikstof een flinke sis uit die regio vertoonde. Meteen de vastgeroeste elekrische ventilator vervangen.

Als eerste opnieuw afgeperst met stikstof:
Afbeelding

Na 30 minuten toch nog een klein drukverlies. Eerst de droger maar eens vervangen want die had ik. De oude droger uit 2001 had toch flink last van blikworm.
Afbeelding

Hierna leek alles prima. Meer dan 45 minuten zonder druk verlies gestaan. Gevuld en met een koude bries op mijn gezicht richting tankstation. Toen ik thuis de kap achter de koplamp wou monteren werd ik begroet door een flinke geel/groene bende.
Afbeelding

Snel terug om de airco weer leeg te zuigen. In 1 uur 40g gas kwijt. O-ringen vervangen op de compressor en (weer) gevuld.

Bijna een maand later en 1500km doet ie het nog prima. En das niet verkeerd hier in de Franse zon :D
Afbeelding
 #27506  door epmans
 
zozo jij had heel wat gaten in het systeem. mooi dat het opgelost is.
 #27507  door johan525
 
Ik denk dat het systeem ook een jaartje of 4 leeg heeft gestaan. Niet heel goed voor de o-ringen. Nu is enkel de o-ring van de drukschakelaar nog origineel uit 94. De rest is zeker weten vervangen.