E34Forum.nl

Uw E34 uitgebreid voorstellen? Plaats hier je verslag.
 #27189  door danny-ex-touringE34
 
Hoi allen. Maar even serieus, onze opvolger is een E39 530i aut. van 2001, heeft net 300xxx op de teller en er is voor de APK van alles aan gerepareerd.
Heeft wel de nodige gebruikssporen, maar dat betreft allerlei kleine zaken, zoals de beschadigde instaplijsten, ontbrekende navi, wat zichtbare slijtage aan de leren bekleding, maar nergens gescheurd, dat soort zaken.
Bij de auto zit nog de originele set zomerbanden (staat nu op de winterbanden).
Motorisch/mechanisch werkt alles zeer goed. Bak schakelt bizonder soepel, ook bij flink aanspreken (even goed getest op aanwijzingen van mijn vriend Derk).

Afbeelding
Afbeelding

Volgende punt is dat ik nu E34 loos bent, maar hier graag wel wil blijven 'hangen' . Ik neem aan dat ik hier nog wel mag blijven en mijn ervaring van bijna 14 jaar E34 bezit en het sleutelwerk eraan wellicht kan delen. Groeten, Danny
 #27190  door Theo
 
Oejoejoei, een dikke 530-er, lekker hoor.

Mooie aankoop zeg!!
 #27191  door Machiel
 
dannytouringE34 schreef: 04 jun 2020, 11:38 Volgende punt is dat ik nu E34 loos bent, maar hier graag wel wil blijven 'hangen' . Ik neem aan dat ik hier nog wel mag blijven en mijn ervaring van bijna 14 jaar E34 bezit en het sleutelwerk eraan wellicht kan delen.
Graag zelfs, Danny! De bijdragen van jou en andere ex-E34'ers waardeer ik altijd zeer.

En gefeliciteerd met deze aankoop, uiteraard! Deze wagen in deze uitvoering zou ook mijn eerste keuze zijn als ik zonder E34 zou komen te zitten. Hoe klinkt die motor? Hoor je binnenin überhaupt nog iets in een E39?
 #27192  door epmans
 
mooi danny, waarom begin je geen e39-forum? ik heb ze tenslotte ook :-) dan zijn we alvast samen

zwarte buitenkleur heb ik nu ook en ik vind het een fijne auto, hoewel ik toch vind dat een automaat anders denkt dan ikzelf zou willen.
 #27193  door danny-ex-touringE34
 
(''' nu even serieus"" sloeg op dat speelgoed ding voor onze kleinzoon in de afscheidspost van de touring, als je die niet heb gezien is dit een rare zin. Kijk voor de grap even de post " E34's van Leden - einde Touring" .

De eerste ervaring met de E39 is dat die nog weer meer rijcomfort heeft, ligt toch strakker op de weg. Het verschil h-bak versus aut-bak kan daar in bijdragen, in welke mate weet ik niet. Mogelijk ook de wat bredere banden. De E34 had ik 205 eronder en hier zit 225 onder.
Het geluid van de motor( bij rustig wegrijden) is in het interieur een mooi hoorbaar gegrom. Bij flink gasgeven wordt hij duidelijker hoorbaar, maar zet zeker 'geen keel' op.
Vanuit de korte ervaring met de aut-bak merk ik ook al dat, wat epmans zegt, wel klopt: al schakelend zou ik het anders doen dan de automaat. Ben dus al aan het experimenteren om in de m/s mode te kijken of dat dichter bij elkaar te brengen is. De eerste ervaring is wel gunstig, vooral in de woonbuurt. Eén keer op de doorgaande weg is de "D"-stand heel lekker, rijdt dan heel vloeiend.

edit epmans: "" waarom begin je geen e39-forum? ik heb ze tenslotte ook dan zijn we alvast samen "" . Zou best wat zijn, ik helaas te 'digibeet' om dat te kunnen. De 34 en de 39 liggen misschien zo dicht bij elkaar, dat er hier een sub-afdeling ingeruimd zou kunnen worden?
Heb wat gezocht op het internet, maar een 'alleenmaar' E39 forum heb ik nog niet gezien.
Als 'sub' hier, eventueel, zou ik wel prettig vinden, voel me hier erg thuis.
Ik begrijp dat ik wel mag blijven 'hangen' , ga ik ook zeker doen. Groeten, Danny
 #27197  door Bo652
 
De E39 automaat schakelt eigenlijk heel goed is mijn ervaring, wat waarschijnlijk wel kan helpen is even de adaptieve waardes te herstellen.
De bak past zich dan aan jouw rijstijl aan, resetten doe je zo:



Ik adviseer wel meteen een stukje te gaan rijden zodat de bak zich lekker aan jou rijstijl kan aanpassen.
 #27198  door Theo
 
^ ik heb zo'n zelfde truc gedaan bij mijn Audi S8 en dat werkte prima. De vorige eigenaar was schijnbaar een agressieve rijder, na resetten en een stukje op mijn eigen manier rijden schakelde hij veel prettiger.
 #27200  door Ruck
 
Hij heeft echt zn dienst bewezen en nu een mooie e39 al dan niet touring. Maar vooruit :D
Hopende hierr net zoveel plezier aan te bevelen
 #27202  door epmans
 
Bo652 schreef: 05 jun 2020, 12:27 De E39 automaat schakelt eigenlijk heel goed is mijn ervaring, wat waarschijnlijk wel kan helpen is even de adaptieve waardes te herstellen.
De bak past zich dan aan jouw rijstijl aan, resetten doe je zo:

[media][/medi

Ik adviseer wel meteen een stukje te gaan rijden zodat de bak zich lekker aan jou rijstijl kan aanpassen.
Ja dat is een goede tip, ga ik zeker doen.

Maar ik denk toch wel dat het aan mijzelf ligt.
Hoe weet de automaat of ik wel of niet wil schakelen? Want soms wil je dat wel, soms wil je dat niet maar de automaat doet dan net anders.
Maar over het algemeen is het inderdaad een zeer fijn blok met een heel fijne automaat. Dat vond ik ook in de 523iA al.