Timsmit schreef: ↑28 jan 2020, 23:59
Klopt ik zie een oranje lampje branden in het midden van het dachbord! En nee hij schakelt niet terug bij een kick down!
Dat is inderdaad de automaat dan. Daar zijn een heleboel verschillende oorzaken voor. Één daarvan was bij mijn Green Hornet, dat het sleepcontact onder de versnellingspook (om het zomaar te noemen), geen goed contact maakte. Die zat elke keer net naast de juiste stand. In eerste instantie had ik al visioenen van nieuwe versnellingsbakken en zo, maar de monteur was zo vindingrijk om eerst naar dat sleepcontact te kijken. Iets strakker gezet en opgelost; nooit meer in noodloop gegaan. Nou zal dat niet in alle gevallen helpen, maar bij mij toevallig wel. Dat sleepcontact is een geel ding, voor zover ik me kan herinneren en de kabel die er naar toe loopt was verstelbaar.
Mocht dat niet de oorzaak zijn, dan kun je nog denken aan een olie- en filterwissel om te beginnen. De bak zelf is volgens mij niet uit te lezen. Mocht dat ook geen succes zijn, dan kun je weer verder zoeken (koppelomvormer, etc). En uiteindelijk een andere bak zoeken. Dat is volgens mij de ZF5HP18 waarvan er honderden te koop zijn aangezien die in de E34, E36 en E39 gebruikt zijn. Enige waar je goed op moet letten is het label; je hebt ze met groene labels en andere kleuren.