E34Forum.nl

Uw E34 uitgebreid voorstellen? Plaats hier je verslag.
 #27563  door johan525
 
Volgens mij heb ik op het duitse e34 forum revisie setjes gezien bestaande uit nieuwe lagerbussen voor de ruitenwissers.
 #27568  door danny-ex-touringE34
 
Toen dat een keer bij mijn auto het geval was, heb ik een semi-'revisie' toegepast door de koperen lagerbussen 180º te draaien. Bleek goed te kunnen omdat de asjes nauwelijks ingesleten waren. Middenarm raakte daarna de motorkaprand niet meer.
Had zelf een trekkertje gemaakt van draaideind en ringen die ik met vijlen op de goede diameter sleep.
Als het bij jou niet lukt: een heel goed mechanisme , in mijn ex- touring, is bij Stijn terecht gekomen. Groeten, Danny
 #27572  door P.K.
 
Thx voor de tips.
Van 't weekend maar eens uit de auto trekken en inspecteren. Moet toch ook weer even de subwoofer aansluiten (iets te hard door de bocht gegaan :lol: )

Wil dan ook even de E39 velgen passen op de E34 :mrgreen:

Afbeelding
 #27601  door P.K.
 
De style 32 velgen zitten onder de E34, ziet er erg dik uit. Nu moet ie eigenlijk wat lager :mrgreen:
Is wel tijdelijk, van 't winter werken de 15'' bbs toch wat beter. Binnenkort foto's want nu zijn de velgen nogal vies.

Ruitenwisser mechanisme ook bekeken. De verbindingsarm komt los en daardoor werkt het systeem niet meer. Is zo ver versleten dat erop drukken geen zin meer heeft.

Afbeelding[

Nummer 7 volgens mij
http://bmwfans.info/parts-catalog/E34-S ... #1384116_7

Volstaat het om daarvoor een ander stangetje te halen? Of zal dat bolletje waar je 'm op drukt versleten zijn?
Iemand tips?
 #27603  door danny-ex-touringE34
 
Hoi. Je bedoelt het stangetje van de motor naar het mechanisme?
Van een gebruikte kan het plastic lagertje mogelijk beschadigd zijn door lostrekken. Ik zou voor nieuw gaan, denk zo'n €20. Lijkt me niet makkelijk het stangetje er zo tussendoor, plaatwerk, eraf en erop te krijgen, maar het hele systeem demonteren is een crime(ervaring meerder keren).
"" ... bolletje waar je 'm op drukt versleten zijn. "", verdorie, woensdag net oud ijzer weggebracht en daar zat zo'n asje met bolletje bij, had ik de dikte even kunnen meten, maar helaas.
Maar jij bent goed handig, voor jou geen probleem. Succes. Groeten, Danny
 #27604  door P.K.
 
Ik had eigenlijk het stangetje even moeten omdraaien, dan weet ik waar het aan ligt. Helaas niet aan gedacht of onthouden.
 #27605  door epmans
 
diep graven in mijn brein (iets van 12jaar terug al), ik meen dat ik ook zoiets heb gehad waarbij alleen die arm voor een nieuwe werd vervangen.
 #27611  door P.K.
 
We gaan het zien. Net voor €11,36 inclusief verzending een armpje gekocht. Lekker budget armpje voor de budget 518 :lol:

Afgelopen zondag even wezen toeren met de E34. Was eigenlijk al weer even geleden voor mijn gevoel.
Ook voornamelijk om de dikke velgen even op de foto te zetten natuurlijk.
Nog een tikkie lager en hij heeft precies de stoere/foute look die hoort bij een 90's BMW.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
 #27613  door Coach
 
Prachtige kleur is het toch voor een E34. Zo jammer dat mijn Touring gesloopt moest worden. Maar ooit! Ooit.....
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13