Ik namelijk wel...
Info op voorhand:
- Op de collector voor cilinder 1-2-3 zitten 3 CO-meetpunten. 2de collector heeft dit niet. Elk testpunt is een klein pijpje gelast op de grote uitlaatpijp en afgesloten met een bout.
- Google kent het probleem niet. Ik vind niemand terug die al hetzelfde voorgehad heeft.
Het feit:
- Meetpunt voor CO af de collector geblazen, cilinder 1.
De situatie:
- Geen uitlaatlek gehoord op voorhand.
- Is plots gebeurd tijdens "begeesterd" snelwegrijden, was nog niet eens (erg) overdreven. Ik reed gewoon in 5de ergens in de midrange en wou versnellen.
De gevolgen:
- Een gigantisch lawaai, precies een V8 zonder demping.
- Wat isolatie weggebrand van aircoleidingen.
De oplossing:
Vandaar deze post dus. Heb al eens snel gekeken naar een Superspint collector gezien de rest van de lijn Supersprint is, maar dat ding is €2700. Ik ben wel gek, maar niet zo gek.
Zoals ik er nu over denk ga ik er ter plaatse een plaatje op lassen. Het lijkt erop dat ik net voldoende plaats ga hebben om ietwat makkelijk te werken.
Mocht dat toch niet lukken moet dus de collector eraf en heb daar echt geen zin in. Maar als het moet, moet het en dan heb ik een paar opties:
* Op de werkbank dichtlassen en ineens de andere 2 ook afslijpen en patchen. Zou het goedkoopst zijn, maar als de collector er dan toch af is, misschien toch upgraden?
* Nieuwe aftermarket. Iemand die nog een ander merk kent dat betaalbaarder is? Of iemand die een set gebruikt of nieuw en nooit gemonteerd te koop heeft of weet?
* Gebruikte 3.8 collectors zoeken, die zouden iets dikker moeten zijn. Wederom, als iemand iets weet liggen...
Mvg
"Waarom ik weer"
Info op voorhand:
- Op de collector voor cilinder 1-2-3 zitten 3 CO-meetpunten. 2de collector heeft dit niet. Elk testpunt is een klein pijpje gelast op de grote uitlaatpijp en afgesloten met een bout.
- Google kent het probleem niet. Ik vind niemand terug die al hetzelfde voorgehad heeft.
Het feit:
- Meetpunt voor CO af de collector geblazen, cilinder 1.
De situatie:
- Geen uitlaatlek gehoord op voorhand.
- Is plots gebeurd tijdens "begeesterd" snelwegrijden, was nog niet eens (erg) overdreven. Ik reed gewoon in 5de ergens in de midrange en wou versnellen.
De gevolgen:
- Een gigantisch lawaai, precies een V8 zonder demping.
- Wat isolatie weggebrand van aircoleidingen.
De oplossing:
Vandaar deze post dus. Heb al eens snel gekeken naar een Superspint collector gezien de rest van de lijn Supersprint is, maar dat ding is €2700. Ik ben wel gek, maar niet zo gek.
Zoals ik er nu over denk ga ik er ter plaatse een plaatje op lassen. Het lijkt erop dat ik net voldoende plaats ga hebben om ietwat makkelijk te werken.
Mocht dat toch niet lukken moet dus de collector eraf en heb daar echt geen zin in. Maar als het moet, moet het en dan heb ik een paar opties:
* Op de werkbank dichtlassen en ineens de andere 2 ook afslijpen en patchen. Zou het goedkoopst zijn, maar als de collector er dan toch af is, misschien toch upgraden?
* Nieuwe aftermarket. Iemand die nog een ander merk kent dat betaalbaarder is? Of iemand die een set gebruikt of nieuw en nooit gemonteerd te koop heeft of weet?
* Gebruikte 3.8 collectors zoeken, die zouden iets dikker moeten zijn. Wederom, als iemand iets weet liggen...
Mvg
"Waarom ik weer"