E34Forum.nl

 #4473  door easy rider
 
Frank87 schreef:...INPA heb ik ads aangeklikt. Ook heb ik adssetup.exe met goed gevolg gedraaid. Verder leest INPA van COM1 af en de kabel is dan ook geconfigureerd op COM1 met de juiste settings. Toch kan ik niet een module uitlezen...
Deze ook nog gedaan?
Code: Selecteer alles
 right clik "my computer" => "property" => "advanced" => "environment value(N)"
     choose "system value(S)", find "path" and add ";C:\ediabas\bin" , save
Ik heb INPA werkend met een speciale interface en werkt niet met het OBD protocol maar met ADS.

INPA werkt ook met zijn eigen software matige server. Je moet dus 2 icoontjes rechts onderin de taakbalk krijgen.
 #4474  door easy rider
 
dannytouringe34 schreef:...Wat ik me afvraag is: als zo'n apparaatje een foutCODE met een nummer aangeeft, wat heb ik daar aan? Die nummers zeggen mij niets...
En daarom heb je er ook geen ruk aan. De meeste kastjes werken met OBD en dat wil niet bij een E34. Beter is dan Carsoft on INPA op een labtop te draaien, pas dan kan je wat zien maar ook weer niet alles. Zo is het mij nog niet gelukt om een DDE 2.1 uit te lezen want de module zit niet bij INPA. Ook andere DDE's moet ik via de EGS uitlezen???
 #4479  door Frank87
 
Ja Easy dat heb ik ook gedaan. Ik weet dat het ADS is maar ik las een handleiding waarin beschreven stond hoe je carsoft kastjes met INPA laat werken.

Carsoft werkt overigens prima (behalve DME) dus mijn carsoft kastje werkt gewoon goed qua ADS.
 #4480  door easy rider
 
Zo zou ik graag Carsoft willen draaien via mijn INPA interface maar dat is mij nog niet gelukt.

Welk artikel heb je gelezen over "carsoft kastjes met INPA"?
 #4483  door easy rider
 
Gewoon Gert ff mailen op "rv8flyboy at gmail d0t com" is een Nederlander. Doe hem de groeten van mij ;)

'T is wel een bouwpakketje dus ff in elkaar solderen.
 #4497  door Garmir
 
Wij hebben hier in de garage nog de echte Diagnose hardware liggen van BMW "De Gitaar" Werkt nog met diskettekes, infrarood en een rolleke thermoprint papier gelijk in een kassa :)
Niet altijd even evident om mee te werken.

Verder gebruiken wij ook nog diverse software zoals Carsoft BMW en Autodata
 #4500  door Frank87
 
Ik heb een ADS en OBD interface nodig. ADS voor het oude spul.. OBD voor mijn broertjes E39 en evt. toekomstige BMWs.

Ik ben daarom voor de volgende gegaan:

http://www.ebay.de/itm/BMW-Diagnose-ADS ... 3a6ae4e842

Deze unit staat ook hoog aangeschreven op de forums die ik in de gaten houdt. Ik heb ook een docking station bij mijn laptop met een oude seriele poort. Dit zou feilloos moeten gaan werken.
 #4504  door easy rider
 
een oude seriele poort is idd wel een vereiste alhoewel ik ook verhalen gelezen heb dat een USB/serieel adapter ook zou moeten werken. Ben benieuwd naar de interface.