He mensen,
Vandaag opgehaald, een e34 520i uit 1991 in de kleur granitsilber. Uiteraard met wat werk. Vandaar introduceer ik hem gelijk maar in een project-topic. Zo blij als een kind kan ik je vertellen, kon ook niet wachten tot ik hem kon ophalen! Ik heb altijd de neiging om hele verhalen te lullen maar zal het kort proberen te houden.
Laten we beginnen met een greep uit de foto's die ik vandaag heb gemaakt nadat ik hem even heb afgespoten in een wasbox met de hogedrukspuit.
Even een rondje om de auto:
Interieur, met sportstuur
En uiteraard een kapotte stoel.
Auto is over het algemeen hard, zover ik dat kan beoordelen. Ook heeft zij niet of nauwelijks last van roest op de deuren. De bestuurderskant is zo goed als roestvrij, de passagierskant is er wat slechter aan toe. Bij het spatbord linksvoor begint het aardig te roesten bij de dorpel. Ook bij de wielkastrand zit roest. Daarbij zit er ook een dikke kras op dit spatbord, waar het lekker aan het roesten is. Maar als je goed kijkt klopt de kleur ook niet met de rest van de auto. Ik gok dus dat dit spatbord om een 1 of andere reden al is vervangen is. Tevens roest hij ook bij de dorpel bij het achterwiel aan de passagierskant. Hier roest hij behoorlijk. Dat wordt laswerk. Ook heeft de motorkap een roestplekje. Roest is wel 1 van de dingen die ik als eerste wil aanpakken, samen met een goede onderhoudsbeurt voor de motor.
Om verder te gaan met de motor. Ondanks een grondige inspectie bij aankoop, kom ik er vandaag helaas achter dat de motor nogal wat olie laat lopen wanneer hij warm is. Zodra ik de auto weer parkeer, drupt het nog even door, maar later stopt dit (Ik denk omdat de olie dan weer afkoelt en dikker wordt). Natuurlijk balen, ondanks dat het blokje prima loopt. Je denkt gelijk aan een lekke koppakking, alleen lijk ik de bron niet te kunnen vinden. Zover ik het aan het einde v/d middag heb kunnen onderzoeken, lijkt het meer tussen een pakking bij de carterpan te komen. (Daar zit ook een pakking lijkt mij?) Ik heb geprobeerd wat foto's te maken, maar hier worden jullie denk ik niet wijzer van.
Ik heb al een hele lijst in mijn hoofd wat ik graag wil aanpakken maar ik ga mij eerst focussen op de motor.
Nou tot zo ver even de introductie van mijn nieuwe liefde.
Vandaag opgehaald, een e34 520i uit 1991 in de kleur granitsilber. Uiteraard met wat werk. Vandaar introduceer ik hem gelijk maar in een project-topic. Zo blij als een kind kan ik je vertellen, kon ook niet wachten tot ik hem kon ophalen! Ik heb altijd de neiging om hele verhalen te lullen maar zal het kort proberen te houden.
Laten we beginnen met een greep uit de foto's die ik vandaag heb gemaakt nadat ik hem even heb afgespoten in een wasbox met de hogedrukspuit.
Even een rondje om de auto:
Interieur, met sportstuur
En uiteraard een kapotte stoel.
Auto is over het algemeen hard, zover ik dat kan beoordelen. Ook heeft zij niet of nauwelijks last van roest op de deuren. De bestuurderskant is zo goed als roestvrij, de passagierskant is er wat slechter aan toe. Bij het spatbord linksvoor begint het aardig te roesten bij de dorpel. Ook bij de wielkastrand zit roest. Daarbij zit er ook een dikke kras op dit spatbord, waar het lekker aan het roesten is. Maar als je goed kijkt klopt de kleur ook niet met de rest van de auto. Ik gok dus dat dit spatbord om een 1 of andere reden al is vervangen is. Tevens roest hij ook bij de dorpel bij het achterwiel aan de passagierskant. Hier roest hij behoorlijk. Dat wordt laswerk. Ook heeft de motorkap een roestplekje. Roest is wel 1 van de dingen die ik als eerste wil aanpakken, samen met een goede onderhoudsbeurt voor de motor.
Om verder te gaan met de motor. Ondanks een grondige inspectie bij aankoop, kom ik er vandaag helaas achter dat de motor nogal wat olie laat lopen wanneer hij warm is. Zodra ik de auto weer parkeer, drupt het nog even door, maar later stopt dit (Ik denk omdat de olie dan weer afkoelt en dikker wordt). Natuurlijk balen, ondanks dat het blokje prima loopt. Je denkt gelijk aan een lekke koppakking, alleen lijk ik de bron niet te kunnen vinden. Zover ik het aan het einde v/d middag heb kunnen onderzoeken, lijkt het meer tussen een pakking bij de carterpan te komen. (Daar zit ook een pakking lijkt mij?) Ik heb geprobeerd wat foto's te maken, maar hier worden jullie denk ik niet wijzer van.
Ik heb al een hele lijst in mijn hoofd wat ik graag wil aanpakken maar ik ga mij eerst focussen op de motor.
Nou tot zo ver even de introductie van mijn nieuwe liefde.
Laatst gewijzigd door Tonny op 23 mar 2018, 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.