Lohran schreef:Sparen is natuurlijk altijd goed. Wat ik in mijn autojaren heb gemerkt is dat als je een auto koopt die net niet naar je zin is (en erg veel moeite kost om naar je zin te maken, door te kleine motor ofzo, kleur) het altijd gaat jeuken na een tijdje. Dus ik zou inderdaad wachten tot er eentje voorbij komt die de meeste eisen aantikt. Maar eentje met een lage kilometerstand en geen roest zal altijd een dure blijven. Ze worden zeldzamer.
Wat betreft die grijze die eerst 1850 euro wilde. Zo doe ik het uiteindelijk ook, als het niet lukt ga je toch wat zakken. Hoort beetje bij het spelletje Anders gewoon een ochtendje vrijmaken en er heen gaan, dan weet je zeker of het wat is. Maar het is ook fijn om te weten als het niks is natuurlijk. Zie wel dat 'ie 'm nog maar kort in het bezit heeft.
Ja dat gevoel krijg ik ook steeds meer. Heb ook genoeg auto's gehad die net niet naar het zin waren. Heb natuurlijk ook niet zoveel te eisen met mijn budget, maar ik krijg wel steeds meer eisen.
Toch maar rustig blijven wachten (hoe moeilijk dat ook is). Lage kilometerstand hoeft van mij niet, roest kan ik mee leven zolang het op vervangbare delen is. Het mag juist een auto zijn waar aan te klussen valt, ik kan echter niet lassen e.d. en dat uitbesteden schiet vaak in de cijfers.
Ja klopt, waren die auto's nou maar wat dichter bij Friesland, ze staan bijna allemaal in het Zuiden... Ben echt wel bereid om te rijden, maar dan moet het op de advertenties al wel wat lijken.
Bedankt voor de linkjes naar die Duitse auto's. Ik houdt Duitsland goed in de gaten maar op het moment lijkt het totaal niet te lonen om voor mijn budget daar wat weg te halen. Aangezien er nog 250/300 voor het invoeren bijkomt. Dan nog de kosten voor vervoer of tijdelijk kenteken. Ze zijn daar niet echt goedkoper of naar mijn idee zelfs duurder dan in NL.
@Marthijn. Ja die 525i heb ik ook vaker bekeken. Wel lijk ik toch duidelijk kleurverschil te zien met de voorste spatborden. Maar dat valt ook wel weer op te lossen. Ook hebben die bakken nog een distributieriem, liever heb ik een ketting. Geldt tevens voor die 518i. Had hem al bekeken. Lijkt nog wel keurig in de lak te zitten maar liever een ketting. En heel stiekem ben ik er ook wel over uit dat het toch een 6 cilinder moet zijn.. Maar dat sluit ik nog niet uit
EDIT: Na nader onderzoek sluit ik de M20 motoren met distributieriem toch niet uit. De motoren zelf zijn verder gewoon best wel betrouwbaar. Was even in de war met de M40 motoren. Die kunnen nog wel is problemen hebben met de klepstoters en nokkenas. Daarbij schijnt die een 40k interval te hebben van de distributieriem?!
Nou die 530i moet iedereen dus lekker laten staan.