E34Forum.nl

 #23318  door MV525i
 
Ik heb in mijn leven heel veel oldtimers gehad. Remleidingen meer dan eens vervangen maar ik heb altijd de kopervariant gebruikt.
Je meet de lengte op van de huidige stalen leiding en laat bij een bedrijf dat zoiets kan de wartels er aan knutselen (op de juiste lengte). Koper is nogal buigzaam, maakt je leven een stuk prettiger.

Overigens: Er schijnt een APK eis te zijn: Als je bestaande leidingen vervangt door nieuwe dan moeten deze nieuwe leidingen geïsoleerd geplaatst worden. Metaal op metaal (klemmen) schijnt niet te mogen. Daar zou rubber o.i.d. tussen moeten. Ik heb dit altijd voor waar aangenomen en opgelost met stukjes plastic slang van de juiste diameter.
 #23346  door danny-ex-touringE34
 
De leidingen liggen in plastic blokjes en als je de leiding er goed in drukt, zit die in een soort klem; alleen de klem erover is metaal en die raakt de leiding in principe niet. Heb ze toen eerst dik in de bodycoat gespoten voor de metaal klemmen erop kwamen.
Misschien naar het aantal klemplekken krimpkous er om heen, een idee? Groeten, Danny
 #23348  door Theo
 
dannytouringE34 schreef: Misschien naar het aantal klemplekken krimpkous er om heen, een idee?
Dat is wel een topidee, eerst een hele sliert krimkousen over de remleiding en dan monteren en stukje bij beetje de kousjes op de juiste plek laten krimpen.