E34Forum.nl

 #1864  door Koen
 
Oh, dat zou erg tof zijn. Als ik er niet uit kom maak ik graag gebruik van je aanbod!
 #1865  door easy rider
 
Koen schreef:@ Easy rider: Ja, hij is uitgelezen, en toen gaf 'ie dus aan dat de lamdbasonde vreemde waardes had doorgegeven. Maar dat is op zich te verwachten aangezien de verbranding dus blijkbaar niet goed is...
Assumption is the mother of all great fuckups ;)

een foute lambda sonde kan ook een slechte verbranding geven.
 #1868  door epmans
 
Die suggestie van Cees is een heel goede hoor, controleer de stekker en aansluitkant vd ecu nauwkeurig. Echter is het ook vaak zo dat hij het dan af entoe wel goed doet en bij is het toch een voortdurende storing?

Zend mjj svp een pm met het partnr van je LMM, dan kijk ik ff in de voorraad. Uit hoofd noem ik dat ik er een heb eindigend op 074. We moeten op het forum toch wat voor elkaar proberen te betekenen.???!!!
Zal ook zien of ik een lambda voor 525 heb, uit hoofd zeg ik opnieuw dat dat zo is.
 #1873  door Koen
 
@ easy rider: Klopt, daar heb je gelijk in.

@ epmans: Is goed, ik stuur het nummer door. Alvast dank :)

Het is inderdaad een voortdurende storing, die bovendien erger is geworden. Ik heb het voor het eerst meegemaakt nadat ik een goed half uur 170 had gereden: de auto wilde toen amper nog vooruit. Na even wachten bij een tankstation ging het weer wat beter en kon ik verder. Een tijdje was het toen vooral erger na een tijdje snelweg rijden (hogere belasting) en werd het dan wat beter na een tijdje rustig rijden, maar inmiddels doet 'ie het voortdurend vrij ernstig. Traag als dikke stront door een trechter en dus dat vreemde geluid.
 #1877  door Frank87
 
Voor het inhouden zijn x verklaringen te bedenken... Als er echter ook een mechanisch ratelend geluid is, dan is er niet 1, 2, 3 een verklaring. Vanos is altijd een oude bekende bij M50 blokken maar het kan ook met tuimelaars, klepstoters en kleppen te maken hebben. Ook al is de M50 daar niet mee bekend, je weet het nooit.
 #1884  door Scooby Doo
 
Gezien het blijkbaar ook meegaat met de motortemperatuur (warme motor is erger), en wat de uitlezing al aangaf -> LAMBDA sonde.
Die foutcode geeft ie al vanaf dit topic hier staat. Waarom blijf je het dan elders zoeken? De lambda sonde geeft waardes door naar je ECU, naargelang die waardes stelt die je ontsteking (en bijgevolg verbranding) bij. Foute lambda -> foute verbranding.
 #1899  door Theo
 
Probeer ook eens of je Motronic computer warm wordt tijdens een rit.

Op de E30 fansite heb ik al meerdere keren voorbij zien komen dat een M50 Motronic gewoon stuk kan, vraag maar aan Sjoerd. Die had een M50 ingebouwd, die slecht liep en waarbij die Ecu bloedheet werd, andere erin en klaas was Cees. Probeer eens een andere computer van iemand te lenen zou ik zo zeggen, dan weet je wat.
 #1922  door Koen
 
@ Frank87: Klopt, het is een VANOS. Maar het geluid is niet ratelend. Hoewel het lastig is om geluiden te omschrijven zou ik het eerder een soort dof hamerend geluid noemen. Soms klinkt het wat harder, dan lijkt het meer op een soort gebrul. Ik zal eens proberen het op te nemen.

@ Scooby Doo: Ja, dat snap ik, maar de monteur die hem uitgelezen heeft gaf aan (wat me wel logisch leek) dat je die error sowieso ziet bij slechte verbranding—als ik zo begin kan ik alle elektronica wel preventief gaan vervangen :| Als ik op die manier bezig was gegaan had ik eerder al een nieuwe set bobines à 420 piek aangeschaft omdat ik toen dacht dat dat het was ;)

Ik neem aan dat de lambdasonde lostrekken geen zin heeft?

@ Theo: Heb ik nog niet geprobeerd... Ik zal ernaar kijken. Het zal vast mogelijk zijn om de ECU van Tijmen even te lenen :)